Do walki wystawione zostaną dwie załogi. Sébastien Loeb i Daniel Elena rywalizować będą o swój ósmy tytuł mistrzowski z rzędu w klasyfikacji kierowców. Do roli drugiej załogi fabrycznej awansowani zostali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, zwycięzcy dwóch rajdów WRC w ubiegłym sezonie. Trzema kolejnymi DS3 WRC startować będą kierowcy prywatni: Petter Solberg, Kimi Räikkönen i Peter van Merksteijn.
Zespół Citroën Racing, obecny w Rajdowych Mistrzostwach Świata od dziesięciu lat, przygotowuje wprowadzenie do akcji swojego trzeciego samochodu klasy WRC: po modelach Xsara i C4, z których każdy wsławił się trzema tytułami mistrzowskimi, w otwierającym sezon Rajdzie Szwecji (10-13 lutego br.) zadebiutuje DS3 WRC. Zespół, którego szefem jest Olivier Quesnel, na kolejny rok startów wytycza sobie bardzo ambitny, choć prosto sformułowany cel: obronić tytuł Mistrza Świata w obydwu klasyfikacjach: Producentów i Kierowców!
Citroën DS3 WRC, będący kwintesencją Créative Technologie, jest pojazdem skonstruowanym zgodnie z nowymi przepisami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Najbardziej widoczną zmianą są jego gabaryty: DS3 jest mniejszy od C4, co przełoży się na bardziej widowiskowe zachowanie na drodze. Rewolucja zaszła również pod maską, ponieważ DS3 WRC napędzany jest czterocylindrowym silnikiem 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w całości opracowanym przez Citroën Racing. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem ręcznie sterowanej skrzyni biegów, a rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś jest stały.
Citroën DS3 WRC został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku ubiegłego roku. W ciągu ostatnich miesięcy auto poddawane było intensywnym testom w ramach przygotowań do nowego sezonu, który składać się będzie z 13 bardzo różniących się od siebie rund, zorganizowanych w okresie od lutego do listopada. W tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Świata załogi i samochody czeka wiele ciężkich prób, od podbiegunowych szwedzkich mrozów, po mordercze upały Jordanii. Zespół techniczny, za który odpowiada Xavier Mestelan-Pinon, starał się odbywać testy nowego samochodu w równie ekstremalnych warunkach, aby sprawdzić jego niezawodność i udoskonalać osiągi.
Zespół Citroën Total World Rally Team, reprezentujący oficjalne barwy marki Citroën, oddaje dwa DS3 WRC w ręce załóg, które były z nią związane od początków swojej kariery. Obecnie program ten tworzy seria Citroën Racing Trophy, złożona z rund organizowanych w różnych krajach Europy. Siedmiokrotni Mistrzowie Świata Sébastien Loeb i Daniel Elena z entuzjazmem podejmują swoje nowe zadanie. "Seb" i "Danos", dzierżący obecnie prawie wszystkie rekordy w świecie WRC, w każdym rajdzie za cel stawiają sobie zwycięstwo i dalsze przedłużanie swojej imponującej listy sukcesów. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy w sezonie 2010 w trzech rajdach wystąpili w roli oficjalnej załogi zespołu fabrycznego, otrzymają DS3 WRC z numerem startowym 2. Dwaj młodzi Francuzi mający już na swoim koncie dwie wygrane rundy WRC będą się starali potwierdzić swoje możliwości, konsekwentnie łącząc szybkość i regularność.
Głównym partnerem zespołu fabrycznego pozostaje firma Total, od wielu lat współpracująca z marką
Citroën. Oprócz jej logo, na DS3 WRC widnieć będą wyraziste kolory Red Bulla - partnera zespołu od roku 2008. Oprócz tego, do grona partnerów Citroën Racing powracają trzy inne firmy: Michelin, który będzie dostawcą ogumienia dla wszystkich DS3 WRC, oraz Facom i Alcon.
W sezonie rajdowym 2011 startować będą także trzy DS3 WRC przygotowane przez Citroën Racing, a prowadzone przez kierowców prywatnych. Załoga Petter Solberg/Chris Patterson wystąpi we wszystkich 13 rundach sezonu, Kimi Räikkönen i Kaj Lindström wezmą udział w 10 rajdach, a Peter van Merksteijn i Eddy Chevaillier rozpoczną sezon od Rajdu Portugalii.
Citroën DS3 WRC