Dominacja Red Bulla trwa w najlepsze!

Jedenaście kwalifikacji w sezonie 2011 i jedenaście pole position dla Red Bulla! Sebastian Vettel wygrał na torze Hungaroring swoje 23. kwalifikacje w karierze i wystartuje z pierwszego miejsca do wyścigu o Grand Prix Węgier. Drugi był Lewis Hamilton, a trzeci Jenson Button.

Mogło się wydawać, że podczas kwalifikacji na torze Hungaroring będziemy świadkami przerwania dominacji Red Bulla. W treningach szybki był Lewis Hamilton, a podczas dwóch pierwszych części czasówki rządził Fernando Alonso. Stało się jednak inaczej i 11. pole position w tym sezonie znowu padło łupem Red Bulla.

Podczas pierwszego przejazdu w Q3 prowadził Hamilton, a Sebastian Vettel był trzeci. Obu kierowców rozdzielił Alonso, który wyjechał jako pierwszy na ostatnie okrążenie. Hiszpan nie zdołał jednak poprawić czasu, a uczynił to Vettel, który awansował na pierwsze miejsce. Zagrozić mógł mu już praktycznie tylko Hamilton, jednak kierowca McLarena stracił trochę czasu w drugim sektorze i do niedzielnego wyścigu wystartuje obok aktualnego mistrza świata.

Ponownie słabo spisali się Nick Heidfeld oraz Witalij Pietrow, którzy nie awansowali do Q3. Pozytywnym zaskoczeniem jest dziesiąta pozycja Sergio Pereza, ale Meksykanin nie ustanowił czasu w tej części kwalifikacji.

Niedzielny wyścig rozpocznie się o godzinie 14:00, a portal SportoweFakty przeprowadzi relację LIVE z tego Grand Prix.

Czytaj również:

  • Przeczytaj zapis relacji LIVE z kwalifikacji

  • Red Bulle mają magiczne przyspieszenie - komentarze kierowców po kwalifikacjach

  • Vettel: Pierwsze pole nagrodą dla mechaników

  • Hamilton: Czuje się pewnie przed wyścigiem

  • Button: Będę walczył o zwycięstwo

    Wyniki kwalifikacji

    MKierowcaZespółQ1Q2Q3Okr.
    1 Sebastian Vettel Red Bull (3) 1:21,740 (4) 1:21,095 1:19,815 14
    2 Lewis Hamilton McLaren (2) 1:21,636 (6) 1:21,105 1:19,978 12
    3 Jenson Button McLaren (4) 1:22,038 (2) 1:20,578 1:20,024 15
    4 Felipe Massa Ferrari (5) 1:22,130 (5) 1:21,099 1:20,350 15
    5 Fernando Alonso Ferrari (1) 1:21,578 (1) 1:20,262 1:20,365 15
    6 Mark Webber Red Bull (6) 1:22,208 (3) 1:20,890 1:20,747 16
    7 Michael Schumacher Mercedes (8) 1:22,876 (8) 1:21,852 1:21,098 17
    8 Nico Rosberg Mercedes (10) 1:22,996 (7) 1:21,243 1:21,445 19
    9 Adrian Sutil Force India (7) 1:22,237 (9) 1:22,000 1:21,907 19
    10 Sergio Perez Sauber (12) 1:23,067 (10) 1:22,157 - 18
    11 Paul di Resta Force India (5) 1:22,976 1:22,976 13
    12 Witalij Pietrow Lotus Renault (13) 1:23,070 1:23,284 14
    13 Kamui Kobayashi Sauber (15) 1:23,278 1:23,435 16
    14 Nick Heidfeld Lotus Renault (11) 1:23,024 1:23,470 14
    15 Rubens Barrichello Williams (14) 1:23,075 1:23,684 16
    16 Jamie Alguersuari Toro Rosso (16) 1:23,285 1:23,979 10
    17 Pastor Maldonado Williams (17) 1:23,847 - 9
    18 Sébastien Buemi* Toro Rosso 1:24,070 9
    19 Heikki Kovalainen Team Lotus 1:24,362 8
    20 Jarno Trulli Team Lotus 1:24,534 7
    21 Timo Glock Virgin Racing 1:26,294 10
    22 Vitantonio Liuzzi Hispania Racing 1:26,323 11
    23 Daniel Ricciardo Hispania Racing 1:26,479 11
    24 Jerome d'Ambrosio Virgin Racing 1:26,510 8

    W nawiasach miejsce w danej części czasówki.

    *Buemi otrzymał karę cofnięcia o 5 miejsc na starcie za incydent z Heidfeldem podczas GP Niemiec.

    Kolejność na starcie:

    1. linia

    Vettel (Red Bull)

    Hamilton (McLaren)

    2. linia

    Button (McLaren)

    Massa (Ferrari)

    3. linia

    Alonso (Ferrari)

    Webber (Red Bull)

    4. linia

    Rosberg (Mercedes)

    Sutil (Force India)

    5. linia

    Schumacher (Mercedes)

    Perez(Sauber)

    6. linia

    Di Resta (Force India)

    Pietrow (Renault)

    7. linia

    Kobayashi (Sauber)

    Heidfeld (Renault)

    8. linia

    Barrichello (Williams)

    Alguersuari (Toro Rosso)

    9. linia

    Maldonado (Williams)

    Buemi (Toro Rosso)

    10. linia

    Kovalainen (Lotus)

    Trulli (Lotus)

    11. linia

    Glock (Virgin)

    Liuzzi (HRT)

    12. linia

    Ricciardo (HRT)

    Ambrosio (Virgin)

  • Źródło artykułu: