Silnik
Trzeba uzyskać łagodny profil przeniesienia mocy, aby wzmocnić przyczepność przy wychodzeniu z zakrętów pokonywanych z małą prędkością oraz zapewnić ogólną dobrą sterowność bolidu.
Hamulce
Spore obciążenie hamulców pojawia się na wejściach w zakręty oraz na końcówkach dość długich prostych. Na odcinku od zakrętu nr 4. do zakrętu nr 10. obciążenie hamulców jest względnie małe, więc kierowcy muszą mieć pełne zaufanie do układu hamulcowego, jako że dość rzadko na trasie okrążenia trzeba mocno hamować.
Zawieszenie
Układ toru powoduje podsterowność. Aby jej zapobiec, potrzebna jest duża stabilność przodu. Na tym torze bolid będzie często najeżdżał na krawężniki, w czym pomocne będzie miękkie zestrojenie przedniego zawieszenia.
Skrzydło tylne
Konfiguracja skrzydła będzie zapewniała maksymalną siłę docisku.
Opony
Przewidziano miękkie i super miękkie opony Pirelli P-Zero. Nawierzchnia i układ toru są wprawdzie dość łagodne dla opon, ale często występujące wysokie temperatury mogą spowodować inne problemy z mieszanką, na przykład powstawanie pęcherzy.
Skrzydło przednie
Układ toru wymaga maksymalnej siły docisku i przeciwdziałania podsterowności. W tym celu zastosujemy skrzydło o nowych parametrach.
Ciekawostki toru Hungaroring
- Zakręt nr 1 - Silne hamowanie z prawie 300 km/h do poniżej 100 km/h. Najlepsze miejsce do wyprzedzania na całym torze.
- Zjazd w dół prowadzący do zakrętu nr 2 dający kierowcom możliwość pokonania rywali podczas hamowania.
- Zakręty od nr 4 do nr 11 następują szybko po sobie, więc będzie tu trochę hamowania. Sprzyjać im będzie raczej dobrze zbalansowane nadwozie o dużej zwrotności.
- Zakręt nr 13 - drugi wiraż pokonywany z najniższą prędkością wynoszącą ok. 100 km/h.
- Bardzo ważne jest prawidłowe wyjście z zakrętu nr 14 pokonywanego na trzecim biegu, ponieważ wyprowadza on na jedyną prostą tego toru, która z kolei kończy się zakrętem nr 1 dającym najlepszą okazję do wyprzedzania.
- Hungoraring jest torem, którego przyczepność gwałtownie się poprawia w trakcie weekendowych wyścigów, co stanowi poważne wyzwanie dla właściwej konfiguracji bolidu - dylematem jest, czy uzyskana poprawa czasu przejazdu okrążenia wynika ze zmian wprowadzonych w bolidzie czy raczej z poprawy przyczepności nawierzchni?