Prolog Rajdu Wisły dla Sopolińskiego

Po skorygowaniu przez organizatora czasu startu pierwszego odcinka specjalnego na ulicach Wisły, pierwszy zawodnik na trasę wyruszył o godzinie 17:08, a po przejechaniu całej stawki Pucharu Polskiego Związku Motorowego na trasę wyruszyło pięć załóg w klasyfikacji Gość.

W tym artykule dowiesz się o:

Prolog rozpoczynający się w dolnej części górskiego kurortu piął się stromo pod górę, by później wąskie asfaltowe dróżki przemieniły się w szutrowy dukt w lesie. Całość trasy miała długość 3,14 km i najszybciej pokonał ją czwarty w klasyfikacji Pucharu PZM Piotr Sopoliński z Tomaszem Borko startujący Oplem Astrą OPC. Zawodnicy trasę super odcinka specjalnego pokonali w czasie 2 min. 26,1 sek. Drugi rezultat należał do lokalnego kierowcy z Ustronia Jarosława Szeji (Peugeot 206 RC) ze stratą 1,1 sek., a trójkę dopełnił Piotr Jędrusiński (Honda Civic Type R).

Lider punktacji Pucharu PZM Paweł Hankiewicz (Peugeot 206 RC) zajął czwartą pozycję tracąc 3,1 sek., a wicelider Paweł Danys (Honda Civic Type R) był piąty i trasę pokonał o kolejną sekundę wolniej. W klasie N3 wygrał Tomasz Grohal debiutujący w Wiśle Hondą Civic Type R i był siódmy w ogólnej klasyfikacji Pucharu PZM. W A6 przewidywalnie wygrał Michał Rechnio przed Damianem Tomalą - obydwaj w Citroenach Saxo. Puchar Astry padł łupem lidera Tomasza Kosińskiego, który był lepszy od Michała Bolka o pół sekundy. Klasa N2 to popis Jacka Poloka, który swoim Peugeotem 106 pokonał o 2,9 sek. Stanisława Knapczyka (Honda Civic). A5 to tryumf lidera punktacji Marcina Stywryszko (Skoda Felicia) o 5,9 sek. przed Damianem Zygmuntem (Suzuki Swift). W A0 Zbigniew Cieślar rozstrzygnął próbę na swoją korzyść z przewagą ledwie 0,3 sek. nad Kamilem Sumą i 0,5 sek. przed Grzegorzem Warkowskim. W N0 prowadzi po prologu Łukasz Ryznar, który wyprzedza o 3,1 sek. Zbigniewa Rembiesę, a Ewa Niezabitowska do zwycięzcy swojej klasy straciła 9,8 sek.

W klasyfikacji Gości wygrał Zbigniew Cieślar debiutujący za kierownicą Renault Clio R3, którym w tym sezonie w Mistrzostwach Polski startował Bartłomiej Boruta obecny na trasie jako kibic. Cieślar pomimo, że jechał teoretycznie mocniejszym samochodem ustępował Sopolińskiemu o 1,9 sek. Drugie miejsce zajął Bartłomiej Grzybek powracający na rajdowe trasy po kilkumiesięcznej przerwie w wypożyczonej z Czech Hondzie Civic Type R, ale stracił on do Sopolińskiego już 7,5 sek. Maciej Lubiak debiutujący w Wiśle Citroenem C2 R2 Max po problemach na przedrajdowych testach gdzie spaliła się część instalacji elektrycznej uplasował się na trzeciej pozycji i stracił do zwycięzcy odcinka w klasyfikacji generalnej 10,5 sek.

Źródło artykułu: