Runda Pucharu Łużyc składa się z 2 etapów – piątkowego i sobotniego. W piątek odbędzie się tylko jeden odcinek specjalny – 21 kilometrowy Reichwalde, który rozegrany zostanie w warunkach nocnych, co stanowić będzie wspaniałe widowisko zarówno dla startujących, jak i dla kibiców.
Na sobotę zaplanowano pozostałe 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 87 km, a cała trasa liczy 277 km. Zawody odbędą się na nawierzchni szutrowej z 5% udziałem asfaltu. Najdłuższy sobotni oes Mühlrose - Weißwasser jest długości ponad 20 km. Chcąc oddać namiastkę atrakcyjności tego rajdu należy powiedzieć, że słynie on przede wszystkim ze swoich równych - szutrowych tras, wspaniałej rajdowej atmosfery, co najważniejsze z jego długich hop, na których kolejne rajdówki prześcigają się w długości skoku. Na trasie na pewno pojawi się cała gama aut rajdowych począwszy od Trabanta a kończąc na dawno nieoglądanych w Polsce autach World Rally Car za kierownicami, których zasiądą znani europejscy kierowcy. Lista zgłoszeń została otwarta i zostanie zamknięta 6 października.
Na czwartek przewidziano odcinek testowy, płatny dla zawodników dodatkowo 100 euro. W piątek od rana zawodnicy odbierają dokumenty do zapoznania z trasą, przechodzą odbiór administracyjny a ich rajdówki badanie kontrolne. Na godzinę 19:23 zaplanowano oficjalny start z Boxberga, po którym załogi udadzą się na start odcinka specjalnego nr 2 – Reichwalde – godzina 19:46.
Sobotni etap rajdu rozpocznie się serwisem w Weißwasser, po którym zawodnicy o godzinie 9:53 rozpoczną walkę z czasem na oesie nr 3 - Nochten – Spray. Metę rajdu dla Pucharu Łużyc przewidziano w sobotę na godzinę 16:58, na której zaplanowano także oficjalne podsumowanie zmagań zawodników startujących w ramach Pucharu Łużyc. Uczestnicy, którzy zostaną sklasyfikowani we wszystkich rundach Lausitz Cup otrzymają także zwrot części wpisowego poniesionego we wszystkich rundach pucharu oraz zostaną nagrodzeni rzeczowo i co najważniejsze otrzymają tytuły mistrzowskie, co na pewno stanowi świetny argument w rozmowach z potencjalnymi sponsorami – bo chyba każdy zawodnik marzy o zdobyciu tytułu mistrzowskiego w prestiżowym europejskim championacie.
Biuro Rajdu znajduje się pod adresem (w szkole średniej w Boxbergu):
Freie Mittelschule Boxberg/O.L.
Diesterwegstraße 37
02943 Boxberg/O.L.
Park Serwisowy, główna gastronomia i sklepiki z rajdowymi gadżetami:
Weißwasser, Am Freizeitpark.
W rajdzie mogą uczestniczyć kierowcy z ważnymi licencjami "R","R1" oraz piloci posiadający przynajmniej licencję "R2","R1","R" i "P"
Wpisowe wynosi 300 euro (przy całym pucharze zwrot -100 euro).
Zgodnie z regulaminem Pucharu Łużyc w czasie zawodów obowiązywać będzie następujący podział na klasy:
Grupa N, A, S2000, S1600, R1, R2, R3 (zgodnie z przepisami FIA) oraz Diesel (razem):
Klasa 1 : do 1000 cc
Klasa 2 : od 1001 do 1600 cc
Klasa 3: od 1601 do 2000 cc
Klasa 4: powyżej 2000 cc
Grupa HR, S (zgodnie z przepisami FIA), GT, WRC
Klasa 5 : do 1000 cc
Klasa 6 : od 1001 do 1600 cc
Klasa 7: od 1601 do 2000 cc
Klasa 8: powyżej 2000 cc
Kierowcami samochodów A-8, Super 2000, Super 1600, R2C oraz R3C mogą być tylko posiadacze licencji kierowcy stopnia R.