Bouffier po testach w Protonie S2000

Niedawno wypuszczone na testy kolejne auto klasy Super 2000 ma być poważnym konkurentem dla brylujących aktualnie w świecie rajdów Peugeotów 207 i Fiatów Grande Punto. Do odpowiedniego przygotowania auta potrzebne są testy, które właśnie odbyły się we francuskich Aplach. Kierowcą testowym został Bouffier jeżdżący do tej pory głównie za kierownicą Peugeota. Wygląda na to, że to dopiero początek współpracy kierowcy z tą marką.

Paweł Świder
Paweł Świder

Pierwsze testy według oficjalnych doniesień wypadły zadowalająco, a auto zachowywało się poprawnie, co dało inżynierom niezbędny materiał do badań i dalszych poprawek do Protona S2000. Także sam Bryan Bouffier po testach stwierdził, że to dobre auto i przy odpowiednim dopracowaniu może stać się poważnym graczem w coraz liczniejszej grupie Super 2000. Wybór akurat jego nie jest przypadkowy, bowiem Francuz był także kierowcą testowym podczas tworzenia 207 S2000, co zakończyło się wielkim sukcesem - aktualnie Peugeot uchodzi za najlepszą rajdówkę klasy S2000. Mistrz Polski testował Protona Satria Neo w Alpach i jak widać na załączonym filmie radził sobie bardzo dobrze.

Podczas całodniowych testów Proton "nie złapał" żadnej poważnej awarii i jeśli przejdzie przez kolejne etapy przygotowań bardzo możliwe, że to auto zobaczymy jeszcze w tym roku na odcinkach specjalnych. Informacja podana przez Mellors Elliot Motorsport, stajnię która zbudowała rajdową wersje Satrii Neo wskazuje na Rajd Antibes rozgrywany w dniach 17-19 października, jednak póki co nie wiadomo, czy to właśnie Bouffier zasiądzie za jego kierownicą.

Konstruktorzy Protona S2000 bardzo mocno zaangażowali się w pracę nad tym projektem i zamierzają dołożyć wszelkich starań, aby jakość ich produktu była jak najlepsza. Z tego względu planowane są już kolejne testy, w których oczywiście weźmie udział Bryan Bouffier. Niewykluczone, że kierowca na dłużej zwiąże się z projektem i wystartuje w jakimś rajdzie w przyszłym sezonie. Mimo że Proton to malezyjska marka samochodowa, Satria Neo S2000 ma być adresowana głównie na europejski rynek, gdzie zainteresowanie autami tej klasy jest coraz większe.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×