MotoGP: Toni Elias oficjalnie w Hondzie

Zespół Honda Gresini potwierdził przejście Toniego Eliasa z Alice Team Ducati, w barwach którego Hiszpan dwukrotnie stawał na podium w obecnym sezonie. Wiadomo również, że Elias będzie trzecim motocyklistą, który pojedzie na tzw. fabrycznej specyfikacji motocykla Hondy, przypuszczalnie z pneumatycznym napędem zaworów silnika.

W tym artykule dowiesz się o:

Identycznych maszyn będą używać Dani Pedrosa oraz Andrea Dovizioso, którzy startować będą w fabrycznym zespole Repsol Honda.

Elias zadebiutował w MotoGP w Tech 3 Yamaha w 2005 roku, odnosząc jedno zwycięstwo rok później, gdy jeździł w Honda Gresini. Kolejny rok to transfer do Alice Team Ducati, a teraz znów powrót do Hondy.

Przyszłość Hiszpana jeszcze niedawno stała pod znakiem zapytania, gdyż początek sezonu miał słaby. Dopiero nagła zwyżka formy i dwa miejsca na podium spowodowały, że Eliasem zainteresowało się kilka zespołów.

- Jestem szczęśliwy, że możemy ogłosić program sportowy na rok 2009 zespołu San Carlo Honda Gresini. To będzie nowa przygoda, i jednocześnie wielkie wyzwanie. Możliwość startu maszyną ze specyfikacją fabrycznej Hondy to dla nas wyraz szacunku ze strony HRC (Honda Racing Corporation). To da nam potencjał aby przejechać świetny sezon - powiedział menadżer zespołu, Fausto Gresini.

- Witamy spowrotem Toniego Eliasa który będzie partnerem zespołowym Alexa de Angelisa w 2009 roku. Chciałbym podziękować San Carlo za kontynuowanie współpracy jako tytularny sponsor zespołu - dodał Gresini.

- Jestem szczęśliwy, że HRC oraz Team Gresini będą kontynuowały długi i owocny związek w sezonie 2009 - powiedział dyrektor zarządzający Honda Racing Corporation, Kosuke Yasutake. - Team Gresini jest naszym strategicznym partnerem od wielu lat, znowu dostarczymy im motocykl w specyfikacji fabrycznej dla jednego zawodnika.

Zespół Honda Gresini odniósł od czasu debiutu w 2002 roku 14 zwycięstw. 8 razy wygrywał Sete Gibernau, 5 razy Marco Melandri a raz Toni Elias.

Powrót Eliasa stawia w trudnej sytuacji Shinyę Nakano, który do tej pory jeździł motocyklem Hondy w specyfikacji fabrycznej. Jedyne wolne miejsce w zespole pochodzącym z Japonii, a z takim miejscem trzeba łączyć Nakano, pozostało w Kawasaki, które wystawi za rok trzecią maszynę.

Źródło artykułu: