- W niedzielę popołudniu zakończył się najlepszy sezon w ciągle krótkiej historii zespołu BMW Sauber F1 Team. Dumni jesteśmy z naszych osiągnięć. Ponownie pragnę podziękować naszemu personelowi za włożony wysiłek. Nie ma znaczenia, czy na torze wyścigowym, czy na testach, w Hinwil, czy w Monachium, w dzień, czy na nocnej zmianie - każdy, kto był zaangażowany w ten projekt pragnął sukcesu. Jedna rzecz jest pewna: ścieżka, którą podążamy jest właściwa. Dlatego dalej nią będziemy podążać. W trybie natychmiastowym koncentrujemy się na BMW Sauber F1.09. W końcu po sezonie jest kolejny sezon - napisał Theissen.
- W 2009 Formuła 1 będzie musiała bez wątpienia stawić czoła najbardziej dramatycznym zmianom w historii tego sportu. Z powodu restrykcji aerodynamicznych zmieni się wygląd bolidów. Będą się różnić od tych, które jeździły w tym roku. Mówiąc krótko, przód będzie bardziej masywny, nie będzie skrzydełek i rozbudowanych struktur z przodu i po bokach. Tylne skrzydło będzie mniejsze i umiejscowione wyżej - wymienił innowacje.
- Co więcej, z powrotem pojawią się opony bez bieżnika. W dodatku, zostanie wprowadzona technologia KERS odzyskująca energię z hamowania. W rezultacie, kierowcy będą musieli przystosować się do nowych sytuacji w trzech kluczowych obszarach ich pracy. A inżynierowie będą musieli wykonać mnóstwo pracy.
Szef BMW Motor sport zapewnił, że jego ekipa dzień i noc pracuje, aby w przyszłym roku być konkurencyjnym. - Wyzwania są potężne, ale trzymamy się naszego ambitnego celu: w 2009 roku chcemy być jednym z zespołów walczących o tytuł - zakończył Theissen.