Citroen Racing Trophy, czyli nowa formuła C2 R2 Teams' Challenge

Wkrótce rozpocznie się trzeci, kolejny już rok zmagań dobrze znanych kibicom oraz zawodnikom Citroenów C2 R2 na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W nadchodzącym sezonie Citroen Polska wraz z partnerami projektu, Citroen Racing, Total, Michelin oraz Hewlett-Packard, przygotowali zupełnie nową odsłonę dobrze znanego projektu C2 R2 Teams' Challenge. Od tego roku program zmienia swoją formułę i staje się częścią ogólnoeuropejskiego pucharu, otrzymując nazwę Citroen Racing Trophy Polska.

Mateusz Senko
Mateusz Senko

Najważniejszym założeniem programu nadal jest ułatwianie startów jak największej liczbie zawodników, którzy zdecydowali się rywalizować Citroenem C2 R2 Max. Nowym elementem jest międzynarodowy charakter programu. Zawodnicy biorący udział w programie w Polsce będą mieli możliwość startów i zdobywania nagród w zagranicznych edycjach pucharu. Analogicznie, załogi ścigające się w Citroen Racing Trophy w innych krajach Europy będą miały możliwość startów w Polsce.

Aby ułatwić przygotowanie startów i pomagać zespołom osiągającym najlepsze wyniki, Citroen Polska wspólnie z partnerami zgromadzili wyjątkową pulę nagród dla uczestników Citroen Racing Trophy Polska. Ich dystrybucja będzie zależna od zajętego miejsca w klasyfikacji generalnej grupy A wśród samochodów z napędem na jedną oś, z wyłączeniem S1600. Nagrody za miejsca od pierwszego do ósmego będą wynosiły odpowiednio 16000, 12000, 10000, 8000, 6000, 4000, 3000 i 2000 złotych.

W nadchodzącym sezonie tytułu mistrzowskiego w C2 R2 Teams’ Challenge będzie bronił Jan Chmielewski. Starty w Citroen Racing Trophy zapowiadają także Marcin Dobrowolski, Szymon Kornicki i Grzegorz Grono. Przesiadkę do Citroenów C2 R2 rozważa także dwóch zawodników znanych z tras Pucharu PZM, Grzegorz Warkowski i Łukasz Markowski.

Citroen Racing Trophy to nowa jakość, biorąc pod uwagę dotychczas proponowane formuły pucharu. Wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowo atrakcyjną pulą nagród. W aktualnej sytuacji zawodnik osiągający dobre wyniki może praktycznie finansować w znacznej części starty poprzez zdobywane nagrody. Ponadto jest nadal motywowany do zdobywania jak najlepszych pozycji w klasyfikacji generalnej. To bardzo ważny aspekt sportowy. Wreszcie jest to program międzynarodowy, dający możliwości zdobywania nowych doświadczeń i porównywania umiejętności sportowych kierowców rożnych krajów, startujących na jednakowych bardzo konkurencyjnych samochodach. Jestem przekonany ze podwyższy to jeszcze bardziej poziom rywalizacji. – powiedział Marek Nawarecki z Citroen Racing.

Z roku na rok samochody rajdowe są coraz bardziej konkurencyjne. Aby wyniki Citroenów były możliwie najlepsze w międzynarodowych serialach Citroen Racing Trophy startować będą wersje Max. Dla zawodników chcących dostosować swoje samochody z wersji podstawowej C2 R2 do Max, zestawy do przebudowy są teraz jeszcze bardziej przystępne. - powiedział Simon Jean-Joseph, szef działu współzawodnictwa klientów Citroen Racing.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×