W Argentynie Loeb zaczął rywalizację od zwycięstwa w Cordobie
Pięciokrotny Mistrz Świata po czterech zwycięstwach z rzędu w południowoamerykańskiej rundzie, w tym sezonie rozpoczął bój o piątą wygraną zapisując na swoje konto najlepszy czas na super odcinku specjalnym w argentyńskiej Cordobie.
Kierowca wszechczasów jak określany jest Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) na stadionie w Cordobie popisał się najlepszym czasem. Asfaltowy odcinek składający się z dwóch pętli przyciągnął wielotysięczną publiczność, która także w niedzielę będzie miała okazję pooglądać dwukrotnie przejazdy najlepszych kierowców świata.
W czwartkowy poranek (23 kwietnia 2009) zawodnicy uczestniczyli jeszcze w odcinku testowym, który także najszybciej pokonał Mistrz Świata. O 0,6 sekundy gorszym czasem popisał się Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC), kolejne pozycje zajmowali odpowiednio Dani Sordo (Citroen C4 WRC), Petter Solberg (Citroen Xsara WRC), Henning Solberg (Ford Focus WRC) oraz Jarri-Matti Latvala w kolejnym fabrycznym Focusie WRC.
Co najdziwniejsze w takiej właśnie kolejności ci sami kierowcy znaleźli się w wynikach superoesu w Cordobie. Ostatni w tej klasyfikacji Latvala do zwycięzcy Loeba stracił jedynie 2,7 sekundy co sprawia, że prawdziwa rywalizacja rozpocznie się dopiero podczas piątkowego etapu.
W klasyfikacji JWRC Michał Kościuszko (Suzuki Swift S1600) ustąpił o 2,1 Allessandro Bettedze (Renault Clio S1600), a 0,7 sekundy za Polakiem znajduje się trzeci i ostatni zawodnik w stawce Aaron Burkart w kolejnym Swifcie.
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastien Loeb | Francja | Citroen C4 WRC | 2:23,6 |
2 | Mikko Hirvonen | Finlandia | Ford Focus WRC | +1,0 |
3 | Dani Sordo | Hiszpania | Citroen C4 WRC | +1,1 |
4 | Petter Solberg | Norwegia | Citroen Xsara WRC | +1,9 |
5 | Hening Solberg | Norwegia | Ford Focus WRC | +2,5 |
6 | Jarri-Matti Latvala | Finlandia | Ford Focus WRC | +2,7 |
7 | Sebastien Ogier | Hiszpania | Citroen C4 WRC | +4,0 |
8 | Nasser Al-Attiyah | Zjednoczone Emiraty Arabskie | Subaru Impreza | +4,2 |