Poranek kierowców przywitał deszczową pogodą, a lider rajdu Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) nie dał rywalom szans wygrywając wszystkie trzy odcinki porannej pętli, ale coraz mocniej na Brytyjczyka zaczął naciskać jedyny pozostały w rywalizacji przedstawiciel zespołu Skody Jan Kopecky (Skoda Fabia S2000). Czech dzięki dwóm drugim miejscom i trzeciej pozycji na odcinku nr 13 zdołał po porannej pętli awansować na drugie miejsce przed Nicolasa Vouilloza.
Na kolejnej pętli Meeke zwolnił, aby nie ryzykować zbyt wiele skoro nad drugim w klasyfikacji Kopeckim posiadał ponad minutę przewagi. Czech nie zamierzał się jednak poddawać i wygrał dwa odcinki, a raz był drugi i na dwa odcinki przed metą zredukował przewagę kierowcy Peugeota do 44,5 sek.. Także Vouilloz nie zamierzał odpuścić straconej drugiej pozycji i atakował jak się dało, ale tylko raz, gdy Kopecky był drugi na odcinku udało mu się wygrać odcinek – tyle tylko, że był ledwie o 0,7 sekundy szybszy od kierowcy Skody.
Ostatnia pętla rajdu składała się z dwóch odcinków specjalnych, jednak ostatni oes - Tronqueira 2 ze względu na opóźnienie w harmonogramie oraz zły stan nawierzchni po opadach i pierwszym przejeździe został anulowany i to Graminhais 2 był ostatnim w rajdzie. Wygrał do jak na zwycięzcę całej imprezy przystało Kris Meeke zapewniając sobie tym samym dziesięć punktów do klasyfikacji Intercontinental Rally Challenge i jednocześnie fotel lidera po czterech rozegranych rundach. Jan Kopecky na ostatnim rozegranym odcinku drugim rezultatem przypieczętował swoje drugie miejsce w rajdzie wyprzedzając Nicolasa Vouilloza.
Pech ostatniego dnia dosięgnął zespoł Abartha. Nie radzący sobie najlepiej na szutrowych odcinkach Giandomenico Basso (Fiat Grande Punto S2000) uszkodził zawieszenie i wycofał się z rajdu, a jego kolega z zespołu Anton Alen (Fiat Grande Punto S2000) utrzymujący się przez większość imprezy na czwartej pozycji na ostatnim odcinku popełnił błąd kosztujący go kwadrans i spadek aż na osiemnastą pozycję.
Lider klasyfikacji po trzech rundach Freddy Loix (Peugeot 207 S2000) przez cały drugi dzień rajdu jechał bezbarwnie notując czasy między trzecią, a szóstą pozycją i w zasadzie tylko dzięki błędowi Alena zdołał zakończyć rajd na czwartej pozycji. Piątkę uzupełnił Fernando Peres (Mitsubishi Lancer Evo IX), a za nim uplasował się celujący przed rajdem w czołową dziesiątkę Franz Wittmann (Mitsubishi Lancer Evo IX). Na siódmej pozycji rajd zakończył Conrad Rautenbach (Peugeot 207 S2000), którego występ można porównać do występów w Mistrzostwach Świata – czyli delikatniej mówiąc bardzo słaby. Punktowaną ósemkę zamknął kolejny przedstawiciel miejscowej społeczności Fernando Moura (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Przed zawodnikami teraz kilka tygodni przerwy do czerwcowego (18-20 czerwca 2000) Ypres Westhoek Rally w Belgii. Domowy rajd Peugeot Team Belux (Loix, Vouilloz) będzie znakomitą okazją do rehabilitacji zespołu, którego kierowcy póki co w tym sezonie nie błyszczą, a w zeszłym roku zdominowali znacząco rywalizację zajmując dwie pierwsze pozycje w klasyfikacji na koniec sezonu, jednocześnie ustanawiając dublet właśnie w belgijskim klasyku. Asfaltowy rajd na pewno zmieni nieco układ sił – do głosu dojdzie poza belgijskim zespołem Peugeota Giandomenico Basso, który pod koniec zeszłego sezonu brylował w asfaltowych rundach.
Wyniki SATA Rallye Acores IRC:
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Kris Meeke | Wielka Brytania | Peugeot | 2:36:48,3 |
2 | Jan Kopecky | Czechy | Skoda | +53,1 |
3 | Nicolas Vouilloz | Francja | Peugeot | +1:04,8 |
4 | Freddy Loix | Belgia | Peugeot | +2:15,2 |
5 | Fernando Peres | Portugalia | Mitsubishi | +4:45,2 |
6 | Franz Wittmann | Austria | Mitsubishi | +5:33,2 |
7 | Conrad Rautenbach | RPA | Peugeot | +5:35,8 |
8 | Ricardo Moura | Portugalia | Mitsubishi | +5:41,3 |
Punktacja IRC po SATA Rallye Acores:
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Punkty |
---|---|---|---|---|
1 | Kris Meeke | Wielka Brytania | Peugeot | 20 |
2 | Freddy Loix | Belgia | Peugeot | 18 |
3 | Nicolas Vouilloz | Francja | Peugeot | 14 |
4 | Jan Kopecky | Czechy | Skoda | 13 |
5 | Giandomenico Basso | Włochy | Fiat | 10 |
5 | Sebastien Ogier | Francja | Peugeot | 10 |
5 | Carlo Tundo | Kenia | Mitsubishi | 10 |
8 | Alistair Cavenagh | Wielka Brytania | Mitsubishi | 8 |
9 | Lee Rose | Kenia | Mitsubishi | 8 |
10 | Stephane Sarrazin | Francja | Peugeot | 6 |