Licznie zgromadzeni dziennikarze mieli okazję dowiedzieć się szczegółowo na jakim etapie są przygotowania do imprezy, ale przede wszystkim poznali listę zgłoszeń tegorocznej edycji rajdu, która bez wątpienia będzie największym sportowym wydarzeniem w Polsce. Tym bardziej, że zdaniem dyrektora rajdu, Tomka Bartosia, lista wygląda bardzo obiecująco i zapowiada nie lada emocje.
Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego, głównego organizatora rajdu poinformował z kolei, że większość przygotowań już jest zakończona i w tej chwili pozostaje nam z niecierpliwością czekać na start pierwszych załóg.
Obecny na konferencji burmistrz Mikołajek, Piotr Jakubowski, dodał, że te 25 dni przed rajdem to idealny moment, aby precyzyjnie zaplanować swój pobyt. Zwrócił uwagę na planowane zmiany w organizacji ruchu, które na czas imprezy zostaną wprowadzone w Mikołajkach i najbliższych okolicach.
O stronie sportowej opowiedział natomiast Krzysztof Hołowczyc, który jako jedyny Polak wystartuje samochodem WRC. Popularny Hołek powiedział, że polskie trasy są zbliżone szybkością do szutrów znanych z Finlandii, ale są trudniejsze technicznie ze względu na wiele wąskich partii. Jego zdaniem właśnie na tych fragmentach rozstrzygną się losy rajdu.
Miłym akcentem konferencji było pojawienie się przedstawicieli głównych sponsorów. Pan Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy do spraw marketingu PKN Orlen S.A., oraz pan Mirosław Fujarski, członek zarządu PZM T.U. S.A. Vienna Insurance Group chętnie opowiadali o zaangażowaniu w tak ważną imprezę jaką jest Orlen Platinum 66 Rajd Polski.