Po przejechanym z zawrotną prędkością sobotnim etapie szanse na jakiekolwiek zmiany w czołówce rajdu były niewielkie. I rzeczywiście, w porównaniu z klasyfikacją z poprzedniego dnia pierwsza zmiana nastąpiła dopiero na 9. miejscu. To oznacza, że u siebie w pięknym stylu zwyciężył Mikko Hirvonen, dla którego to jest trzecie zwycięstwo z rzędu, zaś dla zespołu BP Ford Abu Dhabi 4. Fiński kierowca w niedzielę nie utrzymywał tak morderczego tempa jak w sobotę, gdyż mógł się pochwalić sporą przewagą nad rywalami i nie musiał tak cisnąć. To nieco zniwelowało jego przewagę, ale nie wpłynęło na kolejność na mecie.
Swojego ogromnego sukcesu sprzed roku nie powtórzył Sebastien Loeb, który ten rajd przegrał w sobotę, kiedy nie był w stanie dotrzymać kroku Hirvonenowi. W niedzielę już zrezygnowany Francuz zdołał wykręcić najlepszy czas na 21 odcinku specjalnym. To było maksimum dla kierowcy Citroena. Loeb tylko przez jeden odcinek był liderem rajdu i tylko w piątek mocno trzymał się swojego najgroźniejszego rywala, wtedy różnica pomiędzy nimi wynosiła niespełna 4 sekundy. Później pięciokrotny Mistrz Świata wyraźnie odstawał. W niedzielę jechał ostrożnie, bo jak sam przyznał 8 punktów to cenna zdobycz.
W niedzielę za to popisywał się Jari-Matti Latvala. Fin wygrał trzy z czterech odcinków specjalnych szybko pozbawiając złudzeń konkurenta z Citroena, że walka o podium nie została ostatecznie rozstrzygnięta. Kierowca Focusa WRC z numerem 4 swój plan wykonał w 100%, za co Malcolm Wilson będzie mu z pewnością wdzięczny. Latvala przez cały weekend jechał bardzo ostrożnie, bacznie przyglądając się każdemu wzniesieniu i zakrętowi, co pozwoliło na zdobycia tak wysokiego miejsca. Na mecie stracił do swojego kolegi z zespołu 50 sekund.
Tuż za podium znalazł się Dani Sordo. Hiszpan doskonale radził sobie przez cały rajd, jednak nie potrafił jechać tak szybko jak Latvala. W niedzielę Sordo był trzykrotnie drugi, a na kończącym rajd Ruuhimaki był 7. Na swoje konto kierowca Citroena C4 będzie mógł dopisać zatem 5 punktów.
Kibice na trasie byli świadkami ciekawej walki o piątą pozycję. Sebastien Ogier nie bał się ryzyka i próbował za wszelką cenę przeskoczyć przed Mikko Rantanena jadącego w zespole Munchi's Ford. Ogier wygrał z bezpośrednim rywalem wszystkie niedzielne odcinki specjalne, jednak do awansu na mecie zabrakło mu 0,3 s. Z piątego miejsca na mecie cieszył się więc Rantanen, który przecież nie jest stałym bywalcem w cyklu WRC.
Kolejne miejsca na mecie zajmowali: Jari Ketomaa w Subaru, Matthew Wilson ze Stobarta oraz Khalid Al Quassimi z BP Ford Abu Dhabi. Pierwszą dziesiątkę rajdu uzupełnił zwycięzca w grupie N Juho Hanninen w Skodzie Fabii S2000. To kolejny triumf Fina w najnowszym aucie klasy S2000.
Wśród startujących w cyklu Junior WRC najlepszy po raz trzeci w tym sezonie był Martin Prokop. Czech dzięki temu już teraz może świętować zdobycie mistrzowskiego tytułu, mimo że do zakończenia sezonu pozostał jeszcze Rajd Katalonii. W nim jednak nie weźmie udziału jedyny liczący się konkurent w walce o tytuł Michał Kościuszko. Polski kierowca Suzuki Swift S1600 w Finlandii był ostatecznie trzeci i zanotował stratę do Prokopa równą 3:20,9 min. To automatycznie wykluczyło go w walce o tytuł Mistrza Świata. Kościuszkę i Prokopa w klasyfikacji końcowej podzielił Kalle Pinomaki, który za drugie miejsce w rajdzie zainkasował 8 punktów. Jakby tego było mało Kościuszko może nie zostać nawet wicemistrzem. Po Rajdzie Finlandii krakowski kierowca ma na swoim koncie 42 punkty, zaś trzeci w generalce Aaron Burkart ma ich 35. Niemiecki kolega z zespołu Kościuszki może awansować, jeśli w ostatnim asfaltowym rajdzie zajmie co najmniej 2 miejsce. W Katalonii nie wystartuje nasza polska załoga.
Klasyfikacja generalna Neste Oil Rajdu Finlandii
M | Kierowca | Kraj | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1 | Mikko Hirvonen | Finlandia | Ford | 2:50:40,9 godz. |
2 | Sebastien Loeb | Francja | Citroen | +25,1 s. |
3 | Jari-Matti Latvala | Finlandia | Ford | +50,2 |
4 | Dani Sordo | Hiszpania | Citroen | +1:06,1 min. |
5 | Matti Rantanen | Finlandia | Ford | +4:18,2 |
6 | Sebastien Ogier | Francja | Citroen | +4:18,5 |
7 | Jari Ketomaa | Finlandia | Subaru | +5:07,5 |
8 | Matthew Wilson | Wlk. Brytania | Ford | +6:33,6 |
9 | Khalid Al Quassimi | ZEA | Ford | +12:57,3 |
10 | Juho Hanninen | Finlandia | Skoda | +14:13,7 |