Kosztowne reklamy na koszulkach w Bundeslidze

Dziennikarze niemieckiego "Bilda" sprawdzili ile milionów euro płacą klubom Bundesligi sponsorzy za możliwość umieszczenia reklam na koszulkach. Najdroższe okazały być się stroje Bayernu, Schalke i Wolfsburga. Na przeciwnym biegunie znalazł się Hoffenheim.

W tym artykule dowiesz się o:

Ceny w większości pokrywają się z miejscami zajętymi przez kluby w poprzednim sezonie, chociaż zaskakiwać może ostatnia lokata TSG Hoffenheim, który jednak dysponuje pokaźnymi funduszami twórcy jego potęgi, Dietmara Hoppa.

Wśród sponsorów nie brakuje m.in. rosyjskiego potentata gazowego i energetycznego (Gazprom), narodowych linii lotniczych Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Emirates), niemieckiego koncernu samochodowego (Volkswagen), franfurckiego lotniska (Fraport), producenta wyrobów mlecznych (Gazi), instytucji finansowych (Targobank, Postbank) oraz dostawcy telekomunikacyjnego (T-Home). Głównym sponsorem Borussii Dortmund i grających w niej polskich piłkarzy jest Evonik, koncern przemysłowy. Interesującego darczyńcę pozyskał beniaminek St. Pauli. Na sponsoring klubu z Hamburga zdecydowała się telewizyjna loteria "Miejsce pod Słońcem" kanału ARD.

Kluby, ich sponsorzy oraz kwota w miliona euro jaką płacić będą w sezonie 2010/2011 za reklamę na koszulkach:

Bayern - T-Home, 20

Schalke - Gazprom, 20

Wolfsburg - VW, 20

Borussia D. - Evonik, 12

Werder - Targobank, 9.5

Bayer - Teldafax, 6

Stuttgart - Gazi, 6

Hamburg - Emirates, 5

Eintracht - Fraport, 5

Borussia M. - Postbank, 4.5

Koeln - Reve, 4.3

Sankt Pauli - Ein Platz an der Sonne, 3.5

Kaiserslautern - Allgauer Latschenkiefer, 3

Nuernberg - Areva, 2.8

Freiburg - Ehrmann, 2.5

Hannover - Tui, 2.5

Mainz, entega 2.5

Hoffenheim, TV Digital, 2.4

Źródło artykułu: