Cristiano Ronaldo maszynką do zarabiania pieniędzy. Generuje blisko miliard dolarów

Hookit na zlecenie Forbesa przeprowadził badania dotyczące największych gwiazd sportu i ich zarobków. Najlepiej poruszającą się w mediach społecznościowych osobą okazał się Cristiano Ronaldo.

Dominika Pawlik
Dominika Pawlik
PAP/EPA / Andy Rain
Mierzono interakcje w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter) zawierających hashtagi, zdjęcia czy sponsorów w filmach. Hookit ustalił także jakość promocji konta, a także koszty, by móc przełożyć wartość każdego posta (w dolarach).

Na liście dominują piłkarze, to właśnie ich wartość medialna jest najwyższa. Są popularni i rozpoznawalni w każdym zakątku świata.

Cristiano Ronaldo jest na czele zestawienia. Jego wysoka wartość medialna, sięgająca blisko miliard dolarów, jest rezultatem znakomitych wyników sportowych, sponsorów, a także świadomości tego, jak ważne są media społecznościowe.

Najlepsi sportowcy na świecie wg wartości medialnej:

Obserwujący (w mln)* Posty** Całkowita wartość*** Średnia wartość***
Cristiano Ronaldo 276,7 580 935,7 1,613,309
Neymar 164,7 255 124,5 488,411
Usain Bolt 31,1 194 68,1 351,013
Gareth Bale 70,4 163 65,1 399,400
Lionel Messi 163,7 146 55,9 383,150
James Rodriguez 76,2 109 43,4 398,049
Zlatan Ibrahimović 56,6 68 32,7 481,213
Virat Kohli 64,8 62 31,1 501,800
Lebron James 90,1 65 17,4 267,394
Conor McGregor 22,9 79 15,5 196,074

* we wszystkich mediach społecznościowych ** w których widoczny jest przynajmniej jeden ze sponsorów *** w milionach dolarów

Portugalczyk w ciągu 12 miesięcy opublikował 580 postów, w których widoczny jest przynajmniej jeden z jego sponsorów. Piłkarz ma 122 miliony fanów na Facebooku, najwięcej na świecie, a w ciągu ostatniego roku zaczęło go śledzić ponad 60 milionów nowych osób. Jego sponsorzy to między innymi Nike, Herbalife, Tag Heuer, Abbot Labs. Średnia wartość każdego posta to 1,6 miliona dolarów. Nic więc dziwnego, że Ronaldo jest najlepiej zarabiającym sportowcem na świecie. Na drugim miejscu zestawienia Hookit znajduje się Neymar.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: Szokujący Neymar między budynkami

Sportowcem, który jest najwyżej na liście, a zajmującym się czymś innym niż piłka nożna, jest Usain Bolt. Zajmuje trzecie miejsce i jego wartość medialna to 68 milionów dolarów. Sprinter zamierza zakończyć karierę w tym roku, ale to nie oznacza, że jego sponsorzy, czyli Puma, Gatorade, Nissan, Hublot czy Sprint, wycofają się.

Bolt nie może się równać z piłkarzami, jeśli chodzi o popularność czy liczbę fanów w portalach społecznościowych, ale jego interakcje są imponujące.

- Sportowcy, którzy korzystają z mediów społecznościowych, angażują się w to, co robią, dzięki czemu mają tylu fanów - mówi dyrektor generalny Hookit Scott Tilton. - Cristiano Ronaldo, Neymar i Bolt skorzystali z tej możliwości, w mediach przedstawiają siebie, kontrolując treści, które tam się ukazują. Generują, dzięki swojej pracy, ogromną wartość sponsorską.

Czy Cristiano Ronaldo jest najpopularniejszym sportowcem na świecie?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×