ME U-21 2017. Komplet na finale, ale rekordu nie będzie

WP SportoweFakty / Maciej Kmita
WP SportoweFakty / Maciej Kmita

Wielki finał Mistrzostw Europy U-21 2017 na żywo z trybun stadionu Cracovii obejrzy komplet publiczności. Organizatorzy sprzedali na spotkanie Niemcy - Hiszpania wszystkie 14 159 biletów!

W tym artykule dowiesz się o:

Sprzedaż wejściówek na mecze ME U-21 2017 ruszyła w lutym, a wszystkie bilety na spotkania grupowe reprezentacji Polski oraz półfinały i finał wykupiono dosłownie tuż po uruchomieniu dystrybucji. W środę do otwartej sprzedaży trafiło jeszcze ponad tysiąc wejściówek na ostatni mecz turnieju, które też rozeszły się na pniu i na kasach przy stadionie Cracovii powieszono tablice z ulubionym komunikat każdego organizatora: "Bilety wyprzedane".

- To były bilety, które były zarezerwowane dla federacji finalistów. Federacja hiszpańska i federacja niemiecka nie zdecydowały się na wykupienie wszystkich biletów, więc trafiły one do sprzedaży i rozeszły się w ciągu dosłownie kilku godzin - mówi WP SportoweFakty rzecznik prasowy turnieju, Filip Adamus.

Komplet widzów na pojedynku o młodzieżowe mistrzostwo Europy nie oznacza jednak, że padnie frekwencyjny rekord obiektu przy Kałuży 1. Pojemność stadionu na turniej to 14 715 miejsc, ale podczas finału 556 krzesełek zostanie poświęconych na studio Polsatu, które znajdzie się w jednym z narożników i na platformy dla kamer telewizyjnych.

Organizatorzy sprzedali na piątkowe spotkanie dokładnie 14 159 biletów. Jeśli przy Kałuży 1 zjawią się wszyscy uprawnieni do wejścia na stadion, będzie to druga najwyższa frekwencja na krakowskim obiekcie. Rekord (14 300) padł 25 września 2010 w meczu otwarcia obiektu Cracovia - Arka Gdynia.

Najwyższe frekwencje na nowym stadionie Cracovii:

WidzówMeczRozgrywkiData
14 300 Cracovia - Arka Gdynia Lotto Ekstraklasa 25.09.2010
14 125 Cracovia - Wisła Kraków Lotto Ekstraklasa 21.09.2013
14 114 Cracovia - Wisła Kraków Lotto Ekstraklasa 28.09.2014
14 055 Cracovia - Wisła Kraków Lotto Ekstraklasa 06.11.2011
14 039 Włochy U-21 - Niemcy U-21 ME U-21 24.06.2017
14 000 Cracovia - Legia Warszawa Lotto Ekstraklasa 12.03.2016
14 000 Cracovia - Wisła Kraków Lotto Ekstraklasa 05.08.2016
13 212 Cracovia - Legia Warszawa Lotto Ekstraklasa 31.08.2013
13 105 Hiszpania U-21 - Włochy U-21 ME U-21 27.06.2017
12 933 Cracovia - Wisła Kraków Lotto Ekstraklasa 24.07.2015

Choć według pierwotnego planu mistrzostwa miały ominąć Kraków, to stadion Cracovii stał się główną areną turnieju. Przy Kałuży 1 odbyły się też już trzy mecze grupy C, w której rywalizowali Czesi, Duńczycy, Niemcy i Włosi oraz półfinał Hiszpania - Włochy. Rozgrywane w Krakowie spotkania cieszą się dużym zainteresowaniem kibiców. Średnia frekwencja przy Kałuży 1 to 11 299 widzów na mecz.

Mecze ME U-21 2017 na stadionie Cracovii:

MeczFrekwencjaFaza
Dania - Włochy (0:2) 8 754 grupowa
Niemcy - Dania (3:0) 9 298 grupowa
Włochy - Niemcy (1:0) 14 039 grupowa
Hiszpania - Włochy 13 105 półfinał
Średnia: 11299

20 dotychczas rozegranych spotkań ME U-21 2017 obejrzało na stadionach łącznie 230 026 osób, co daje średnio 11 501 widzów na mecz - to najlepszy wynik 10 lat i turnieju rozegranego w 2007 roku w Holandii.

Frekwencja na pięciu ostatnich ME U-21:

RokFrekwencjaGospodarz
2007 13 261 Holandia
2009 10 873 Szwecja
2011 6 372 Dania
2013 12 029 Izrael
2015 10 866 Czechy
2017 11 501 Polska

Frekwencja na poszczególnych stadionach ME U-21 2017:

MiastoŚrednia frekwencjaNajwyższa frekwencja
Bydgoszcz 9301 12 058 (Serbia - Hiszpania)
Gdynia 9879 13 832 (Portugalia - Hiszpania)
Kielce 12 311 13 176 (Anglia - Polska)
Kraków 11 299 14 039 (Włochy - Niemcy)
Lublin 13 588 14 911 (Polska - Słowacja)
Tychy 12 116 14 051 (Niemcy - Czechy)

ZOBACZ WIDEO Głośne śpiewy i świetna atmosfera - oto kulisy reprezentacji Polski U-21

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.