Deloitte dokonał analizy. Spółki budowlane najchętniej wspierają polski futbol

PAP/EPA / PAP/Leszek Szymański / Legia Warszawa
PAP/EPA / PAP/Leszek Szymański / Legia Warszawa

Spółki budowlane i transportowe najchętniej wspierają polski futbol. Mało widoczne są instytucje finansowe i firmy telekomunikacyjne - wynika z analizy badania Deloitte.

W tym artykule dowiesz się o:

Raport Deloitte dotyczył rozwoju sponsoringu piłki nożnej w Polsce. Przeanalizowano kluby grające w Lotto Ekstraklasie w sezonie 2017/2018, spółkę Ekstraklasa, reprezentację Polski i PZPN. Pod lupą znalazło się 314 organizacji, które zaangażowały się w sponsoring.

Z analizy wynika, że najliczniejszą grupą są spółki budowlane (34) i firmy transportowe (27), co stanowi łącznie 20-procent udziałów w całym rynku. Do tego dochodzą producenci napojów bezalkoholowych (18).

- Wśród firm zaangażowanych w polską piłkę nożną występuje duże rozdrobnienie branżowe. Spółki z dziesięciu sektorów, w której jest najwięcej spółek inwestujących w piłkę nożną, stanowi 52 proc. wszystkich sponsorów i partnerów biznesowych - mówi Łukasz Lachowski, menedżer w Deloitte.

Sponsoring polskiej piłki nożnej wygląda nieco inaczej niż na zachodzie. Tam w znacznie większym stopniu angażują się instytucje finansowe (banki i ubezpieczyciele), browary, zakłady bukmacherskie i gry losowe.

- W Polsce instytucje finansowe, branża paliwowa, odzieżowa, lotnicza oraz telekomy nie inwestują w polską piłkę nożną lub inwestują w nieznaczny sposób, nieproporcjonalny do swoich możliwości finansowych - dodaje Lachowski.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: Roger Federer spełnił marzenie 10-letniego kibica

Komentarze (1)
avatar
Jozef Blonski
7.09.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
a kto sprawdza tych wszystkich obywateli RP, którzy wypłacają tak bajońskie sumy za wykupienie zawodnika do tego lub innego polskiego klubu, skąd oni mają tyle szmalu, wygląda na to, że szmalu Czytaj całość