Agent Roberta Lewandowskiego zamieszany w przekręt - wielka afera w Belgii

WP SportoweFakty / Mike Egerton / Na zdjęciu: Pini Zahavi
WP SportoweFakty / Mike Egerton / Na zdjęciu: Pini Zahavi

Kolejne szokujące doniesienia z "Football Leaks". Tym razem wyszło na jaw, że agent Roberta Lewandowskiego, Pini Zahavi, wbrew prawu kontrolował belgijski klub Excelsior Mouscron.

W 2015 roku "Super agent" z Izraela, Pini Zahavi, kupił klub Royal Excel Mouscron i zainwestował w niego 8,5 miliona funtów i jednocześnie nabył 90 procent udziałów. Jednak w Belgii weszło prawo, które nie pozwala na to, by agent piłkarski był jednocześnie właścicielem klubu. Powodowałoby to bowiem konflikt interesów. Dlatego klub został sprzedany Amarowi, bratankowi Zahaviego. Za 10 funtów. Dzięki temu otrzymał licencję na grę w najwyższej lidze.

Według dziennikarzy śledczych, m.in. ze strony "Black Sea", Zahavi cały czas kontrolował sytuację w klubie. Dowodami na to są przecieki z tzw. "Football Leaks".

Sześć miesięcy po odejściu Zahaviego z klubu, szef ligi, Pierre Francois, napisał maila do Wadima Wasiljewa, wiceprezydenta AS Monaco, w którym przedstawiał "możliwości biznesowe dostępne w belgijskim futbolu". Zawarł tam stwierdzenie, że w sprawie klubu z Mouscron, należy rozmawiać osobiście z "PZ". Dziennikarze śledczy nie mają wątpliwości, że jest to przyznanie, że za sznurki w klubie w tym czasie pociągał osobiście Zahavi.

Inna badana sprawa to podejrzane transfery między Mouscron a cypryjskim klubem Apollon Limassol, jeszcze w okresie, gdy Zahavi legalnie kierował klubem. Udziały w cypryjskim klubie ma firma należąca do Zahaviego.

ZOBACZ WIDEO Bayern Monachium znowu traci punkty. Remis z Freiburgiem [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Apollon robił za klub tranzytowy. Kupował tanio - sprzedawał ze sporym zyskiem zaledwie kilka dni później, bez rozegrania choćby meczu. Różnica z transferów zostawała w kieszeni inwestorów, w tym Zahaviego.

Aż czterech zawodników w ten sposób przeszło z Apollonu do Mouscron. A więc z jednego do drugiego klubu obecnego agenta Lewandowskiego. Belgijska federacja piłkarska przyglądała się sprawie Mouscron i w 2016 zmieniła przepisy, dzięki czemu ukróciła możliwości posiadania klubów przez agentów. Wtedy nastąpiła sprzedaż klubu.

Dla wszystkich było oczywiste, że jest to fikcja. Członkiem zarządu klubu został Szwajcar Marc Rautenberg, zaufany człowiek Zahaviego. Jednak został on zmuszony do rezygnacji przez belgijskich działaczy. Od tego momentu nie było żadnych dowodów na to, że Zahavi ma wpływ na działalność klubu. Aż do czasu listu Francoisa do Wasiljewa.

Szef ligi, pytany przez dziennik "Standard" o treść maila, powiedział: "Muszę posługiwać się przepisami, ale nie jestem idiotą i wiem co się dzieje".

W dokumentach jest też mail samego Zahaviego do Wasiliewa. Agent z Izraela informuje, że w załączniku wysyła koszty możliwej inwestycji Rosjan w klub.

Obecni działacze klubu pytani o strukturę właścicielską zapewnili, że Zahavi i jego ludzie nie mają już nic wspólnego z Mouscron. Firma "Latimer", kontrolowana przez Zahaviego, miała sprzedać udziały firmie BogoLimited, kontrolowanej przez obywatela Tajlandii. Nowy właściciel, według ustaleń dziennikarzy, pozostaje w świetnych, niemalże rodzinnych stosunkach z Zahavim. Z kolei obecny dyrektor sportowy klubu, Juergen Rober, jest kojarzony z Falim Ramdanim, wspólnikiem Zahaviego.

Komentarze (2)
avatar
Kowal Arek
10.11.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
No to hejterzy pokazaliscie jakimi debilami jestescie 
avatar
kporucznik111
10.11.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
do mi dopiero sensacja. Wszystkie mecze to ustawki pod bukmacherów. Dotyczy to wszystkich lig. Podobnie jest w NHL, NBA itp. Na każdym meczu 3. czy 4. ligi na trybunach (o ile są) siedzą 2-3 Ch Czytaj całość

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.