"Piątkomania"? Tylko w mediach, Mediolan na razie czeka

Getty Images / Na zdjęciu: Krzysztof Piątek
Getty Images / Na zdjęciu: Krzysztof Piątek

Czy Włochy oszalały na punkcie Piątka? Tak, ale tylko media. Po kibicach AC Milan trudno dostrzec euforię z powodu zakupu reprezentanta Polski. Takie wnioski z tego, co widzimy w Mediolanie.

W tym artykule dowiesz się o:

Z Mediolanu, Tomasz Skrzypczyński

Na pierwszej stronie? Krzysztof Piątek. Główny temat dnia? Prezentacja Krzysztofa Piątka. Wydarzenie 21. kolejki Serie A? Debiut Krzysztofa Piątka.

Tak, włoskie media ogarnęło szaleństwo na punkcie polskiego napastnika, bohatera największego dotychczas transferu na Półwyspie Apenińskim w 2019 roku. I choć trzeci najlepszy strzelec Serie A podpisał kontrakt z AC Milan w środę, dwa dni później gazety nadal bombardują informacjami na jego temat.

Zbierają opinie, przedstawiają historię 23-latka, od Dzierżoniowa, przez Mielec, Kraków, aż do słonecznej Italii. Cytowane są słowa Ivana Gazidisa i Leonardo o ich najnowszym nabytku. Że jest gotowy, że 35 mln euro to odpowiednia suma, że to wzmocnienie drużyny.

Mija kilka godzin i pojawia się wypowiedź Gennaro Gattuso, który porównuje Piątka do Robocopa. Według legendy Rossonerich napastnik jest znakomicie przygotowany fizycznie, co sugeruje, że prawdopodobnie Polak rozpocznie sobotni hit z Napoli w podstawowej "11". Mało? Wtedy do głosu dochodzi Carlo Ancelotti.

- Ma wielkie umiejętności i ważne dla piłkarza cechy. Jest nowoczesnym napastnikiem, poświęca się, walczy dla dobra zespołu. Jestem przekonany, że bardzo dobrze poradzi sobie w Milanie. Wie do czego dąży i jest w stanie wiele osiągnąć - mówi wybitny szkoleniowiec bez mrugnięcia okiem.

ZOBACZ WIDEO Czy Piątek zagra już w meczu z Napoli? Trener Milanu chwali Polaka

Może się zakręcić w głowie.

Aby przekonać się o sile nazwiska naszego snajpera, udaliśmy się do oficjalnego sklepu Milanu na San Siro. Oczywiście w piątek. Wizyta zrobiła na nas nie mniejsze wrażenie, niż wielkość monumentalnego wręcz obiektu.

No bo jeśli ze wszystkich stron karmi się nas informacjami o szaleństwie na punkcie Piątka w Mediolanie, oczekiwaliśmy zainteresowania kibiców koszulką z jego nazwiskiem. Co się okazało? - Nie mamy jeszcze jego koszulki. Czy były? Nie. Czy ludzie o nią pytają? Nie, jesteście pierwsi - zaskoczył nas jeden z pracowników.

Nikt nie wykonuje tatuaży z jego podobizną, nikt nie skacze z radości. Fani Milanu podchodzą do nowego piłkarza bardzo nieufnie, zdecydowanie inaczej niż dziennikarze. Czekają, słusznie zresztą, na to, co pokaże na boisku. W ostatnich latach trafiało na San Siro zbyt wielu wyżej cenionych napastników, by potem okazać się transferowym niewypałem.

Kibice czekają do pierwszego meczu z Napoli. Wtedy otrzymają dla siebie pierwszą odpowiedź: czy będzie typową "9", a raczej "19", bo ostatecznie taki numer otrzymał Polak. I to też z jego strony ryzyko.

Jak przypominają nieśmiało Włosi, ostatnim zawodnikiem Milanu grającym z tym numerem był Leonardo Bonucci, postać znienawidzona dziś w Lombardii. Gdy przechodził tam z Juventusu, pozostawił za sobą wściekłych fanów mistrza Włoch. Gdy już po roku opuszczał San Siro, tamtejsi kibice żegnali go wyzwiskami. Jak im odpowiedział?

- Gwizdy? Matka durni zawsze jest w ciąży - zripostował. Nic dziwnego, że numer wciąż może działać na wielu jak płachta na byka.

Komentarze (12)
avatar
Mieczyslaw Gorczycacki
26.01.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
WP to niemiecka szczujnia ,Nie może tu być napisane nic pozytywnego o Polakach 
avatar
Raven
26.01.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
i w ogóle się nie dziwię brakowi zainteresowania!!! sraczki dostają tylko pismaki i to zarówno polskie jak i włoskie.
Mnie jako kibica Milanu od 1991 roku też ten transfer nie przekonuje, a ca
Czytaj całość
avatar
jopekpopek
26.01.2019
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
W Pislandii tylko drewna kreuje się na bohaterów, a dziennikarze sportiwi to paskudni propagandyści. Chcą sobie zaskarbić przychylność rządzących. 
TomTom84
26.01.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Jak dla mnie to pianie z zachwytu nad każdym polskim sukcesem, to zadawanie zagranicznym dziennikarzom i sportowcom tendencyjnych pytań wymuszających kurtuazyjne wypowiedzi na temat tego, czy i Czytaj całość
avatar
Młody wilk
26.01.2019
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Żeby się nie okazało że zostanie Rasiakiem ligi włoskiej 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.