- Nikt nie oceni naszej działalności bardziej obiektywnie niż społeczeństwo. Wyniki najnowszych badań napawają nas dużym optymizmem, udowadniając, że jako federacja zmierzamy w odpowiednim kierunku i sukcesywnie się rozwijamy - tak prezes PZPN Zbigniew Boniek komentuje wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie UEFA przez firmę Kantar Media (cytat za laczynaspilka.pl).
Ankietowani odpowiadali na trzy pytania - "Czy pozytywnie oceniasz wizerunek swojej federacji?", "Które z dyscyplin sportu uprawiają twoje dzieci?" i "Które z dyscyplin sportowych śledzisz?".
W kategorii "wizerunek" PZPN pozytywnie oceniło 59 proc. respondentów. To wynik aż o 23 punkty procentowe lepszy względem badań przeprowadzonych przez Kantar Media w 2016 r.
ZOBACZ WIDEO Sporo emocji i brak goli. Borussia M'gladbach zremisowała z Schalke [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]
ZOBACZ: Dariusz Tuzimek: Boniek z troską pochylił się nad nędzą polskiej piłki klubowej (felieton) >>
Raport potwierdził, że piłka nożna pozostaje w Polsce najpopularniejszą dyscypliną sportową (wynik 70 proc.). Bardziej jednak cieszy fakt, że 48 proc. dzieci w Polsce spędza wolny czas na boisku piłkarskim. W 2016 r. taką aktywność wybierało 28 proc. dzieci.
ZOBACZ: Ryszard Niemiec próbuje bronić Kamila D. Skandaliczny wpis działacza oburzył internautów >>
- Ta moda na futbol, którą obserwujemy od kilku lat, skutkuje tym, że obecnie praktycznie co drugie dziecko w naszym kraju gra w piłkę nożną, co stanowi dużo wyższy wskaźnik niż średnia europejska (27 proc. - przyp. red.) - ocenił Sekretarz Generalny PZPN, Maciej Sawicki.
Na zlecenie UEFA, firma Kantar Media przeprowadziła szczegółowe badania pod kątem wizerunku PZPN, kibiców, piłki nożnej oraz potencjału dalszego rozwoju. W porównaniu z 2016 rokiem polska piłka oraz PZPN zanotowały wzrost w każdym elemencie ⬆
— PZPN (@pzpn_pl) 23 sierpnia 2019
Raport https://t.co/0pORnfAGKY pic.twitter.com/0pQgEbf2IC