Świeżo upieczony beniaminek z Lubina nastawiał się na walkę o czołowe lokaty w przyszłym sezonie. Zagłębie otrzyma jednak zaledwie 4 miliony złotych od swojego głównego sponsora, spółki KGHM Polska Miedź.
Dzięki temu wiadomo, że zespół Andrzeja Lesiaka nie będzie dysponował budżetem większym niż 20 milionów złotych, a taka kwota nie uprawnia raczej do walki o czołowe lokaty, lecz o środek tabeli.
Wszystko wskazuje więc na to, że czasy miedziowego dobrobytu w Lubinie zwyczajnie się skończyły. Mimo posiadania nowoczesnej Dialog Areny, mocarstwowe plany w Lubinie najprawdopodobniej upadły.
Najlepiej świadczy o tym fakt, że w poprzednim sezonie, kiedy Zagłębie grało w I lidze, klub otrzymał od sponsora niemal 12 milionów złotych. Zmniejszenie kwoty przez KGHM trzykrotnie świadczy o tym, że spółka nie będzie się już angażować w klub, tak jak to miało miejsce w latach poprzednich.