PKO Ekstraklasa. Frekwencja na stadionach piłkarskich. Kibice nie zajmują wszystkich krzesełek

WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Polska Ekstraklasa już ruszyła
WP SportoweFakty / Mateusz Czarnecki / Polska Ekstraklasa już ruszyła

Od dwóch kolejek kibice mogą w ograniczonej liczbie przychodzić na mecze PKO Ekstraklasy. Fani nie zajmują jednak wszystkich krzesełek. Frekwencja jest często około dwa razy niższa niż pozwalają na to rządowe obostrzenia.

W tym artykule dowiesz się o:

W 32. kolejce domowe mecze rozgrywały Śląsk Wrocław, Lech Poznań i Legia Warszawa, które dysponują stadionami na około 40 tysięcy widzów. Fani zajęli je jednak w około 10 procentach i zachowanie odpowiedniego dystansu nie było żadnym problemem. Najwiecej kibiców przyszło na mecz Lecha Poznań z Pogonią Szczecin, było ich jednak tylko nieco ponad 5 tysięcy.

Sporą frekwencję odnotowaliśmy w Krakowie. Wisła ma mniejszy stadion od wyżej wymienionych klubów, a również na obiekt weszło ponad 4 tysiące osób, więcej niż np. w Gdańsku. Bardzo mało kibiców zdecydowało się przyjść na stadiony zespołów z miejsc spadkowych.

32. kolejka PKO Ekstraklasy:
Korona Kielce - Raków Częstochowa - 1 336
Arka Gdynia - KGHM Zagłębie Lubin - 1 492
Wisła Kraków - Wisła Płock - 4 016
ŁKS Łódź - Górnik Zabrze - 877
Lechia Gdańsk - Piast Gliwice - 3 967
Lech Poznań - Pogoń Szczecin - 5 113
Jagiellonia Białystok - Legia Warszawa - 3 636
Śląsk Wrocław - Cracovia - 4 416

KlubŚrednio widzówMecze u siebieŁącznie widzów
Legia Warszawa 20 242 15 403 636
Wisła Kraków 15 044 14 210 618
Lech Poznań 14 189 14 198 647
Śląsk Wrocław 13 780 13 179 144
Górnik Zabrze 12 525 14 175 348
Lechia Gdańsk 10 222 14 143 105
Jagiellonia Białystok 8 830 14 123 620
Cracovia 8 625 14 120 756
Arka Gdynia 6 640 14 92 971
Korona Kielce 4 941 14 69 176
ŁKS Łódź 4 871 14 68 192
Wisła Płock 4 249 14 59 485
Piast Gliwice 4 187 14 58 620
KGHM Zagłębie Lubin 3 883 14 54 369
Pogoń Szczecin 3 491 13 45 388
Raków Częstochowa 2 824 14 39 537

Łącznie na trybunach w 32. kolejce PKO Ekstraklasy: 24 853 widzów.

Średnio jeden mecz 32. kolejki PKO Ekstraklasy obejrzało: 3 106 widzów.

Łącznie na trybunach PKO Ekstraklasy w sezonie 2019/20: 1 943 047 widzów (223 mecze).

Średnio mecz na trybunach PKO Ekstraklasy w sezonie 2019/20 obejrzało: 8 713 widzów.

* mecze bez udziału publiczności nie liczą się do klasyfikacji

Liczby widzów to oficjalne dane klubów. Różnice mogą się pojawić ze względu na różną formę przekazywania informacji dotyczącej frekwencji przez poszczególne kluby.

Mecze z najwyższą frekwencją PKO Ekstraklasy w sezonie 2019/20:

KolejkaMeczFrekwencja
10. Wisła Kraków - Cracovia 33 000
4. Lech Poznań - Śląsk Wrocław 32 307
18. Śląsk Wrocław - Legia Warszawa 31 819
7. Lech Poznań - Cracovia 25 768
7. Śląsk Wrocław - Pogoń Szczecin 24 968
24. Legia Warszawa - Cracovia 24 956
21. Legia Warszawa - ŁKS Łódź 23 898
10. Legia Warszawa - Lechia Gdańsk 23 892
26. Legia Warszawa - Piast Gliwice 23 120
15. Legia Warszawa - Górnik Zabrze 22 596



Frekwencja według kolejek:

KolejkaŁączna frekwencjaŚrednia frekwencjaNajwyższa frekwencjaMecz z najwyższą frekwencją
1. 65 355 8 169 16 787 Legia Warszawa - Pogoń Szczecin
2. 95 962 11 995 17 067 Górnik Zabrze - KGHM Zagłębie Lubin
3. 62 707 7 838 18 003 Legia Warszawa - Śląsk Wrocław
4. 93 089 11 636 32 307 Lech Poznań - Śląsk Wrocław
5. 83 168 10 396 17 045 Wisła Kraków - ŁKS Łódź
6. 68 687 8 586 18 573 Górnik Zabrze - Korona Kielce
7. 104 374 13 047 25 768 Lech Poznań - Cracovia
8. 73 641 9 205 19 308 Jagiellonia Białystok - Legia Warszawa
9. 74 700 9 337 20 434 Śląsk Wrocław - KGHM Zagłębie Lubin
10. 98 391 12 299 33 000 Wisła Kraków - Cracovia
11. 64 463 8 058 15 089 Lech Poznań - Wisła Kraków
12. 88 872 11 109 29 282 Legia Warszawa - Lech Poznań
13. 80 541 10 067 22 413 Legia Warszawa - Wisła Kraków
14. 56 939 7 117 15 219 Górnik Zabrze - Piast Gliwice
15. 84 175 10 522 22 596 Legia Warszawa - Górnik Zabrze
16. 58 637 7 330 13 155 Śląsk Wrocław - Wisła Kraków
17. 52 257 6 532 18 836 Legia Warszawa - Korona Kielce
18. 76 989 9 624 31 819 Śląsk Wrocław - Legia Warszawa
19. 51 696* 7 385* 20 485 Legia Warszawa - Wisła Płock
20. 50 234 6 279 10 025 Górnik Zabrze - Jagiellonia Białystok
21. 82 658 10 332 23 898 Legia Warszawa - ŁKS Łódź
22. 53 890 6 736 12 247 Cracovia - Lech Poznań
23. 75 403 9 435 21 340 Legia Warszawa - Jagiellonia Białystok
24. 74 670 9 443 24 956 Legia Warszawa - Cracovia
25. 54 676 6 834 14 154 Cracovia - Wisła Kraków
26. 74 924 9 365 23 120 Legia Warszawa - Piast Gliwice
27.** - - - -
28. - - - -
29. - - - -
30. - - - -
31.*** 17 095 2 137 5 220 Legia Warszawa - Śląsk Wrocław
32. 24 853 3 106 5 113 Lech Poznań - Pogoń Szczecin

* bez meczu Śląsk - Lech
** kolejki 27-30 odbyły się bez udziału publiczności ze względu na pandemię koronawirusa
*** od 31. kolejki mecze rozgrywane są przy maksymalnie 25% pojemności stadionu

Czytaj także:
Wyjątkowe pożegnanie Filipa Mladenovicia w Lechii Gdańsk
Śląsk Wrocław w grze o puchary

ZOBACZ WIDEO: Piłka nożna. Ekspert ocenia zachowanie kibiców na trybunach. "Nie chcę nikogo bronić, ale ryzyko zarażenia jest minimalne"

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.