KokpitKibice
Zobacz drużynę

TVP ujawniła ceny za reklamy na Euro 2020. Kwoty zwalają z nóg

Euro 2020 to czas żniw dla telewizji, która będzie transmitować mecze. TVP najwięcej zarobi na spotkaniu z Hiszpanią, ale także pozostałe spotkania przyniosą duże wpływy.
Robert Czykiel
Robert Czykiel
Dawid Kownacki w walce z Santiago Ariasem Getty Images / Julian Finney / Na zdjęciu: Dawid Kownacki w walce z Santiago Ariasem

Na ten moment czekają wszyscy fani piłki nożnej. W czerwcu startuje Euro 2020, które rok temu zostało odwołane z powodu pandemii koronawirusa. Reprezentacja Polski będzie rywalizować w grupie E, a naszymi rywalami będą Słowacy, Hiszpanie oraz Szwedzi.

Prawa do transmisji wszystkich spotkań ma Telewizja Polska. Publiczny nadawca już pracuje w pocie czoła, aby kibicom zagwarantować najwyższą jakość. Zaczęło się także poszukiwanie reklamodawców, którzy muszą przygotować się na ogromne wydatki.

Portal wirtualnemedia.pl ujawnia ceny reklam na Euro 2020. Kwoty zwalają z nóg, a najwięcej będzie kosztować 30-sekundowy spot w trakcie meczu Hiszpania - Polska. Cena netto bez VAT i rabatów to 400,9 tys. zł.

Trochę taniej będzie przy okazji pozostałych meczów fazy grupowej z udziałem Biało-Czerwonych. Reklama w trakcie meczu ze Słowacją to maksymalny koszt na poziomie 355,3 tys. zł, a w przypadku starcia ze Szwecją to 347 tys. zł.

TVP z pewnością mocno liczy na to, że drużyna Paulo Sousy wyjdzie z grupy. 1/8 finału z udziałem reprezentacji Polski to 434,4 tys. zł za sport. Ćwierćfinał to 422,5 tys. zł, półfinał 525,6 tys. zł, a finał 557,1 tys. zł.

Mecze fazy pucharowej bez Polaków to już znacznie niższe stawki. Reklama w 1/8 finału wówczas wynosi 123,5 tys. zł, w ćwierćfinale 136,1 tys. zł, w półfinale 172,2 tys. zł, a w finale 260 tys. zł.

Także za mecze towarzyskie przed Euro 2020 trzeba słono zapłacić. 30-sekundowy spot przy meczu z Rosją to koszt na poziomie 187 tys. zł, a w przypadku Islandii jest to 123,2 tys. zł.

Telewizja Polska będzie zarabiać nie tylko przy meczach. Na przykład za lokowanie produktu w trakcie całego turnieju kosztuje aż 1,224 mln zł. Sponsoring programów dot. turnieju to nawet ponad 800 tys. zł.

Widać zatem, że wielkie turnieje to jeszcze większy biznes dla telewizji. W czerwcu i lipcu do TVP popłyną grube miliony, a im dłużej Polacy będą walczyć o mistrzostwo Europy, tym zyski będą rosły.

ZOBACZ WIDEO: Wielka feta nad Wisłą! Legia Warszawa świętowała zdobycie mistrzostwa

TVP buduje drużynę ekspertów na Euro 2020. Dołączył do niej wybitny reprezentant Polski >>

TVP podjęła decyzję. Mateusz Borek skomentuje bardzo ważny mecz >>

Mecze EURO 2020 możesz oglądać online na platformie WP Pilot.

Czy będziesz oglądać wszystkie mecze Euro 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Piłkę Nożną na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (0)
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×