Mateusz Borek reklamuje wódkę. Jest stanowisko TVP

Portal wirtualnemedia.pl uzyskał komentarz Telewizji Polskiej na udział Mateusza Borka w reklamie marki mocnego alkoholu. "Jak każdego dziennikarza obowiązuje go Kodeks Etyki Dziennikarskiej" - czytamy.

Piotr Bobakowski
Piotr Bobakowski
Mateusz Borek Materiały prasowe / Na zdjęciu: Mateusz Borek
Dziennikarz sportowy, komentator i promotor boksu, Mateusz Borek, ostatnio został twarzą jednej z marek napojów wysokoprocentowych, wywołując przy tym spore kontrowersje.

"Reklamowanie wódki przez dziennikarza współpracującego z TVP. To jest w ogóle legalne? (...) No więc zgodnie z prawem nie może - skomentował na Twitterze Szymon Jadczak z Wirtualnej Polski.

Portal wirtualnemedia.pl zwrócił się z zapytaniem do TVP o przedstawienie stanowiska w sprawie. Borek jest związany z publicznym nadawcą od 2020 r. Jest też współwłaścicielem Kanału Sportowego i komentatorem platformy Viaplay.

- Pomimo tego, że Telewizji Polskiej nie wiążą z panem Mateuszem Borkiem żadne stałe kontrakty, to jednak TVP stoi na stanowisku, że jak każdego dziennikarza obowiązuje go Kodeks Etyki Dziennikarskiej. Nawet freelancer dbający o swój dziennikarski status i obiektywizm powinien go przestrzegać - przekazało wirtualnemedia.pl centrum informacji Telewizji Polskiej.

Jeden z zapisów kodeksu etyki, jaki obowiązuje w TVP, stanowi, że "dziennikarzowi nie wolno występować w reklamie i zajmować się akwizycją reklam ani uczestniczyć w przedsięwzięciach promocyjnych i wypowiadać się w publikacjach promocyjnych z wyjątkiem akcji charytatywnych".

Zobacz:
Wybuchła afera. Mateusz Borek zakończył współpracę
Burza wokół Mateusza Borka. Dziennikarz broni się przed zarzutami o seksizm

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: ależ on to zrobił! Zobacz popis gwiazdora Barcelony


Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×