Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) od początku do końca Rajdu Niemiec liczył się w grze o końcowe podium w WRC2. Polski kierowca pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, który jechał dopiero po raz drugi w MŚ w obecnym sezonie, finiszował ostatecznie jako piąty, tracąc czwartą pozycję na ostatnim odcinku specjalnym na rzecz reprezentanta gospodarzy Fabiana Kreima (Skoda Fabia R5).
Kolejny dobry występ w mistrzostwach świata zanotował również drugi z Polaków, Łukasz Pieniążek (Skoda Fabia R5). Kierowca załogi z Przemysławem Mazurem na prawym fotelu, awansował dzięki temu na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej cyklu WRC2. Nowym liderem został triumfator Rajdu Niemiec, Jan Kopecky z Czech (Skoda Fabia R5).
W rywalizacji o triumf w generalnej klasyfikacji Rajdu Niemiec pierwszą pozycję obronił w ostatnim dniu zwycięzca 1. i 2. etapu Ott Tanak. Estończyk z fabrycznego teamu Toyoty powtórzył tym samym sukces sprzed roku za naszą zachodnią granicą, a przy okazji wygrał drugi rajd z rzędu (po triumfie w Rajdzie Finlandii) i trzeci w obecnym sezonie.
ZOBACZ WIDEO Serie A: Milik z golem, Zieliński trafił w poprzeczkę. Napoli wygrywa na inaugurację [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS 2]
Tanak po cichu wraca więc do rywalizacji o mistrzostwo świata. Kierowca z Estonii jest wciąż trzeci w cyklu WRC, ale maleje jego dystans do prowadzącej dwójki. Lider cyklu Thierry Neuville w Niemczech dowiózł do mety drugie miejsce, mimo wielu problemów z samochodem. Belg zdobył także ważny punkt za piąte miejsce na Power Stage, który wygrał Sebastien Ogier.
Francuski kierowca, który broni tytułu mistrzowskiego zniwelował tym samym stratę z tytułu niższej lokaty w klasyfikacji generalnej rajdu. Ogier finiszował czwarty. W dużym stopniu zaważył na tym odcinek specjalny Panzerplatte, na którym przebił w sobotę oponę i stracił fotel wicelidera, będąc zmuszony do końca rajdu odrabiać pozycje.
Trzecie miejsce na podium zajął Esapekka Lappi, który po raz drugi w sezonie znalazł się w czołowej trójce (poprzedni Rajd Sardynii). W klasyfikacji generalnej mistrzostw świata 27-letni Fin zajmuje rewelacyjne czwarte miejsce.
Do zakończenia sezonu 2018 pozostały cztery rajdy w kalendarzu WRC. Kolejną imprezą będzie Rajd Turcji (13-16 września). Po 9 imprezach mistrzowskich prowadzi wspomniany wcześniej Neuville (176 pkt.) przed Ogierem (149) i Tanakiem (136). W klasyfikacji producentów pierwszy jest Hyundai (254) przed Toyotą (241) i broniącym tytułu M-Sportem (224). Stawkę zamyka Citroen (159).
Czołówka 36. edycji Rajdu Niemiec:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Ott Tanak | Toyota Yaris WRC | 3:03:36.9 |
2 | Thierry Neuville | Hyundai i20 WRC | +39.2 |
3 | Esapekka Lappi | Toyota Yaris WRC | +1:00.9 |
4 | Sebastien Ogier | Ford Fiesta WRC | +1:34.5 |
5 | Teemu Suninen | Ford Fiesta WRC | +2:02.9 |
6 | Andreas Mikkelsen | Hyundai i20 WRC | +2:13.8 |
7 | Craig Breen | Citroën C3 WRC | +2:39.1 |
8 | Marijan Griebel | Citroën DS3 WRC | +10:41.2 |
9 | Jan Kopecky | Škoda Fabia R5 | +13:12.8 |
10 | Kalle Rovanpera | Škoda Fabia R5 | +13:16.6 |
... | |||
13 | Kajetan Kajetanowicz | Ford Fiesta R5 | +14:07.2 |
14 | Łukasz Pieniążek | Škoda Fabia R5 | +15:33.2 |