Tak ekscytującej końcówki tegorocznego sezonu rajdowych samochodowych mistrzostw Polski nie przewidywali nawet najstarsi kibice. Grzegorz Grzyb mimo opuszczenia dwóch tegorocznych imprez cyklu RSMP, dzięki podium w Rajdzie Polski przedarł się na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu i do tytułu wywalczonego w 2016 roku dopisał kolejne mistrzostwo kraju. Po raz pierwszy tytuł najlepszego pilota trafił do Jakuba Wróbla.
Walka o miano najlepszego kierowcy rajdowego nad Wisłą trwała aż do ostatniego odcinka specjalnego. Duży udział w zapewnieniu kibicom takich emocji miał Jakub Brzeziński, który choć przystępował do imprezy na Mazurach z blisko 30-punktową przewagą nad Grzybem, to po awarii samochodu już na 1. etapie Rajdu Polski stało się jasne, że będzie go czekać ciężka walka o utrzymanie przewagi i zdobycie upragnionego mistrzostwa.
Brzeziński liczył więc przede wszystkim na rywali. Swoje zadanie spełnił Mikołaj Marczyk, który przy okazji... sam włączył się do walki o tytuł. 22-letni kierowca Skoda Motorsport wygrał pewnie Rajd Polski i dopisał do swojego dorobku aż 50 punktów, czyli dokładnie tyle ile tracił przed startem imprezy do Brzezińskiego. Aby marzyć o wielkim sukcesie na Power Stage'u musiał jednak liczyć na słabszą postawę Grzyba.
Ostatni odcinek specjalny sezonu wygrał Łukasz Habaj, zwycięzca drugiego niedzielnego etapu w ramach RSMP. Kierowca ze Śląska wyprzedził na nim właśnie Marczyka i Grzyba. Startujący jako ostatni z kandydatów do mistrzostwa Brzeziński miał wszystkie karty w swoim ręku. Pierwsze dwie lokaty na PS dawały mu mistrzostwo. Ewentualne rozdzielenie Marczyka i Grzyba dawało nieoczekiwanie tytuł temu pierwszemu. Tymczasem "Colin" po problemach na trasie zakończył oes Baranowo dopiero z siódmym czasem.
Grzyb został więc mistrzem Polski, zapisując na swoim koncie dwa zwycięstwa w zakończonym sezonie - w Rajdzie Świdnickim i Rzeszowskim. Marczyk, który przegrał mistrzostwo jednym punktem był najlepszy w rozgrywanym na Litwie Rajdzie Elektreny i Rajdzie Polski. Brzeziński mimo wygranej w Rajdzie Dolnośląskim i Nadwiślańskim oraz drugim miejscu na podium Rajdu Świdnickiego, Śląskiego i Rzeszowskiego zajął dopiero trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2018.
Rajdowi mistrzowie Polski od 2010 roku:
2010 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2011 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2012 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2013 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2014 - Wojciech Chuchała - Sebastian Rozwadowski
2015 - Łukasz Habaj - Piotr Woś
2016 - Grzegorz Grzyb - Robert Hundla
2017 - Filip Nivette - Kamil Heller
2018 - Grzegorz Grzyb - Jakub Wróbel
Czołówka 75. Rajdu Polski w RSMP:
P. | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Marczyk/Gospodarczyk | Škoda Fabia R5 | 1:57:10.5 |
2 | Habaj/Dymurski | Škoda Fabia R5 | +6.6 |
3 | Grzyb/Wróbel | Škoda Fabia R5 | +1.4 |
4 | Kasperczyk/Syty | Ford Fiesta R5 | +2:23.6 |
5 | Słobodzian/Dachowski | Subaru Impreza STi | +7:32.6 |
6 | Kotarba/Kotarba | Mitsubishi Lancer EVO IX | +11:25.6 |
7 | Tempestini/Itu | Abarth 124 Rally | +13:09.1 |
8 | Borkowski/Jurgała | Ford Fiesta Proto | +16:24.5 |
9 | Jurecki/Trela | Peugeot 208 R2 | +19:04 |
10 | Bonder/Gerber | Peugeot 208 R2 | +20:58.5 |
ZOBACZ WIDEO Serie A: 19. sekunda meczu i gol! Empoli miało piorunujący początek, ale przegrało [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]