Świetny finał mistrzostw Polski. Grzegorz Grzyb wyrwał drugi tytuł na ostatnim oesie

Materiały prasowe / Jakub Rozmus / Na zdjęciu: Grzegorz Grzyb
Materiały prasowe / Jakub Rozmus / Na zdjęciu: Grzegorz Grzyb

Grzegorz Grzyb pilotowany przez Jakuba Wróbla wywalczył drugi w karierze tytuł rajdowego mistrza Polski po zajęciu trzeciego miejsca na mecie Rajdu Polski. Ostatnią rundę sezonu wygrał Mikołaj Marczyk, któremu do zdobycia mistrzostwa zabrakło punktu.

Rajd Polski

Tak ekscytującej końcówki tegorocznego sezonu rajdowych samochodowych mistrzostw Polski nie przewidywali nawet najstarsi kibice. Grzegorz Grzyb mimo opuszczenia dwóch tegorocznych imprez cyklu RSMP, dzięki podium w Rajdzie Polski przedarł się na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu i do tytułu wywalczonego w 2016 roku dopisał kolejne mistrzostwo kraju. Po raz pierwszy tytuł najlepszego pilota trafił do Jakuba Wróbla.

Walka o miano najlepszego kierowcy rajdowego nad Wisłą trwała aż do ostatniego odcinka specjalnego. Duży udział w zapewnieniu kibicom takich emocji miał Jakub Brzeziński, który choć przystępował do imprezy na Mazurach z blisko 30-punktową przewagą nad Grzybem, to po awarii samochodu już na 1. etapie Rajdu Polski stało się jasne, że będzie go czekać ciężka walka o utrzymanie przewagi i zdobycie upragnionego mistrzostwa.

Brzeziński liczył więc przede wszystkim na rywali. Swoje zadanie spełnił Mikołaj Marczyk, który przy okazji... sam włączył się do walki o tytuł. 22-letni kierowca Skoda Motorsport wygrał pewnie Rajd Polski i dopisał do swojego dorobku aż 50 punktów, czyli dokładnie tyle ile tracił przed startem imprezy do Brzezińskiego. Aby marzyć o wielkim sukcesie na Power Stage'u musiał jednak liczyć na słabszą postawę Grzyba.

Ostatni odcinek specjalny sezonu wygrał Łukasz Habaj, zwycięzca drugiego niedzielnego etapu w ramach RSMP. Kierowca ze Śląska wyprzedził na nim właśnie Marczyka i Grzyba. Startujący jako ostatni z kandydatów do mistrzostwa Brzeziński miał wszystkie karty w swoim ręku. Pierwsze dwie lokaty na PS dawały mu mistrzostwo. Ewentualne rozdzielenie Marczyka i Grzyba dawało nieoczekiwanie tytuł temu pierwszemu. Tymczasem "Colin" po problemach na trasie zakończył oes Baranowo dopiero z siódmym czasem.

Grzyb został więc mistrzem Polski, zapisując na swoim koncie dwa zwycięstwa w zakończonym sezonie - w Rajdzie Świdnickim i Rzeszowskim. Marczyk, który przegrał mistrzostwo jednym punktem był najlepszy w rozgrywanym na Litwie Rajdzie Elektreny i Rajdzie Polski. Brzeziński mimo wygranej w Rajdzie Dolnośląskim i Nadwiślańskim oraz drugim miejscu na podium Rajdu Świdnickiego, Śląskiego i Rzeszowskiego zajął dopiero trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2018.

Rajdowi mistrzowie Polski od 2010 roku:
2010 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2011 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2012 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2013 - Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran
2014 - Wojciech Chuchała - Sebastian Rozwadowski
2015 - Łukasz Habaj - Piotr Woś
2016 - Grzegorz Grzyb - Robert Hundla
2017 - Filip Nivette - Kamil Heller
2018 - Grzegorz Grzyb - Jakub Wróbel

Czołówka 75. Rajdu Polski w RSMP:

P.ZałogaSamochódCzas/strata
1 Marczyk/Gospodarczyk Škoda Fabia R5 1:57:10.5
2 Habaj/Dymurski Škoda Fabia R5 +6.6
3 Grzyb/Wróbel Škoda Fabia R5 +1.4
4 Kasperczyk/Syty Ford Fiesta R5 +2:23.6
5 Słobodzian/Dachowski Subaru Impreza STi +7:32.6
6 Kotarba/Kotarba Mitsubishi Lancer EVO IX +11:25.6
7 Tempestini/Itu Abarth 124 Rally +13:09.1
8 Borkowski/Jurgała Ford Fiesta Proto +16:24.5
9 Jurecki/Trela Peugeot 208 R2 +19:04
10 Bonder/Gerber Peugeot 208 R2 +20:58.5

ZOBACZ WIDEO Serie A: 19. sekunda meczu i gol! Empoli miało piorunujący początek, ale przegrało [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (0)