Frekwencja w Orlen Lidze: do Podpromia na siatkarki? Czemu nie!

WP SportoweFakty / Karol Słomka / Developres SkyRes Rzeszów
WP SportoweFakty / Karol Słomka / Developres SkyRes Rzeszów

Blisko dwa tysiące kibiców odwiedziło rzeszowskie Podpromie w niedzielne popołudnie, by obejrzeć mecz Developresu SkyRes z Atomem Treflem Sopot w 21. kolejce Orlen Ligi. To najlepszy wynik w Rzeszowie na meczu kobiet w tym sezonie.

W tym artykule dowiesz się o:

Choć samo spotkanie było dość jednostronne i po niespełna godzinie gry się zakończyło, przybyło na nie 1912 osób. Więcej odnotowano jedynie w czwartej serii gier, gdy na Podkarpaciu zjawił się Chemik Police. Jeśli chodzi o mecze żeńskiej ekstraklasy Rzeszów plasuje się na szóstym miejscu w klasyfikacji średniej frekwencji na jeden mecz Orlen Ligi.

Barierę dwóch tysięcy widzów udało się przekroczyć na meczu, który zapowiadany był jako hit kolejki, a tak naprawdę okazał się widowiskiem z jednym, głównym aktorem. Pogrom Taurona MKS Dąbrowa Górnicza w wykonaniu siatkarek Grot Budowlanych w Atlas Arenie zobaczyło niespełna 2100 kibiców.

Jak na razie 143 spotkania Orlen Ligi obejrzało razem 162 202 widzów, co daje średnią na poziomie 1 137 osób na jeden mecz. Jest to jednak o wiele niższa frekwencja niż po 21. kolejkach ubiegłego sezonu. Wówczas była ona o około 200 osób na spotkanie lepsza.

Frekwencja na meczach 21. kolejki Orlen Ligi:

Chemik Police - Giacomini Budowlani Toruń 1244 widzów
Polski Cukier Muszynianka Muszyna - Impel Wrocław 700 widzów
Developres SkyRes Rzeszów - Atom Trefl Sopot 1912 widzów
Legionovia Legionowo - KSZO Ostrowiec Świętokrzyski 800 widzów
Grot Budowlani Łódź - Tauron MKS Dąbrowa Górnicza 2075 widzów
Enea PTPS Piła - BKS Profi Credit Bielsko-Biała 940 widzów
Pałac Bydgoszcz - ŁKS Commercecon Łódź 900 widzów

Łącznie na trybunach podczas meczów 21. kolejki: 8 571 widzów
Średnio jeden mecz 21. kolejki obejrzało:
 1 224 widzów

Łącznie na trybunach Orlen Ligi w sezonie 2016/17:
162 202 widzów
Średnio na mecz w sezonie 2016/17:
1 137 widzów

Zestawienie frekwencji w sezonie 2016/17 z podziałem na miasta (wg średniej):

MiastoŁącznie w sezonieLiczba meczówŚrednio na mecz
Łódź - Grot Budowlani 25 018 11 2 274
Szczecin* 20 439 11 1 858
Łódź - ŁKS 14 900 10 1 490
Dąbrowa Górnicza 13 300 10 1 311
Wrocław** 12 900 11 1 173
Rzeszów 12 662 11 1 151
Piła 10 410 10 1 041
Legionowo*** 8 400 9 933
Bydgoszcz 9 410 11 855
Toruń 7 003 9 778
Ostrowiec Świętokrzyski 7 740 10 774
Bielsko-Biała 7 700 10 770
Sopot**** 6 720 9 747
Muszyna 6 000 11 545

* - Chemik Police rozgrywa swoje mecze w hali w Szczecinie

** - trzy spotkania (z ŁKS-em Commercecon Łódź, Giacomini Budowlanymi Toruń oraz Atomem Treflem Sopot) Impel Wrocław rozegrał w hali w Jelczu-Laskowicach

*** - bez meczów Legionovii Legionowo z Grot Budowlanymi Łódź i Chemikiem Police, które zostały przełożone na późniejsze terminy (kolejno: 1 marca i 23 lutego)

**** - Atom Trefl Sopot mecz z PTPS-em Piła (2. kolejka) rozegrał w Ergo Arenie, zaś pozostałe - w Hali 100-lecia Sopotu. Ma też dwa mecze zaległe do rozegrania - z BKS Profi Credit Bielsko-Biała (14. kolejka, 22 lutego) i Eneą PTPS Piła (15. kolejka, 22 marca)

W tabeli została uwzględniona frekwencja na meczach Grot Budowlanych Łódź i ŁKS-u Commercecon Łódź. Choć są to zespoły z jednego miasta, frekwencja na ich spotkaniach domowych liczona jest oddzielnie.

TOP 10 meczów Orlen Ligi z najlepszą frekwencją w sezonie 2016/2017:

Lp.MeczKolejkaLiczba widzów
1. ŁKS Commercecon Łódź - Grot Budowlani Łódź 4. 4 750
2. Grot Budowlani Łódź - ŁKS Commercecon Łódź 17. 4 500
3. Grot Budowlani Łódź - Impel Wrocław 7. 2 996
4. Grot Budowlani Łódź - Legionovia Legionowo 1. 2 850
4. Chemik Police - Impel Wrocław 9. 2 850
6. Chemik Police - BKS Profi Credit Bielsko-Biała 7. 2 830
7. Chemik Police - Grot Budowlani Łódź 11. 2 640
8. Impel Wrocław - KSZO Ostrowiec Św. 1. 2 300
9. Grot Budowlani Łódź - KSZO Ostrowiec Św. 3. 2 247
10. Grot Budowlani Łódź - Tauron MKS Dąbrowa Górnicza 21. 2 075

Wszystkie dane liczbowe pochodzą z oficjalnych raportów meczowych

ZOBACZ WIDEO: Młoda Polka zachwyciła 50 milionów internautów. "Kiedy latam, czuję się jak ptak"

Komentarze (0)