Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Tenis. Iga Świątek z marketingowym sukcesem. Na reklamach może zarobić fortunę

Iga Świątek wygrała wielkoszlemowy turniej Roland Garros, dzięki czemu otworzyła sobie drogę do lukratywnych kontraktów sponsorskich. Zdaniem ekspertów, tenisistka może zarobić nawet milion złotych za reklamę.
Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
Iga Świątek PAP/EPA / Corinne Dubreuil / Na zdjęciu: Iga Świątek

Tegoroczny Roland Garros zakończył się sensacyjnym triumfem Igi Świątek. Polska tenisistka odniosła największy sukces w swojej karierze i na stałe zapisała się w historii światowego tenisa. Na paryskich kortach zarobiła około 8 milionów złotych, a to nie koniec. Teraz Polka może liczyć na spore wpływy z reklam.

Jak wyliczył "Puls Biznesu", potencjał marketingowy Światek po triumfie wzrósł kilkudziesięciokrotnie. - Jej popularność tak urosła, że w najbliższych tygodniach przeciętny negocjator może pozyskać kontrakt za pojedynczą kampanię reklamową wart 500 tys., a nawet milion złotych - stwierdził Grzegorz Kita, prezes Sport Managament Polska, którego cytuje gazeta. 

Według ekspertów, Świątek może pod tym względem znaleźć się w czołówce polskich sportowców. - Na pewno będą to wysokie kwoty, powyżej miliona złotych rocznie, ale taką kwotę należy bardzo solidnie uargumentować - badaniami, porządną ofertą, wielogodzinnymi negocjacjami na konkretach. Iga ma kilka szczególnie pożądanych u sportowców cech. Nie trzeba jej kreować na siłę. Jest osobą autentyczną i naturalną w tym co robi, mimo że przecież jeszcze bardzo młodą - mówił nam Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.

ZOBACZ WIDEO: Iga Świątek większym talentem niż Agnieszka Radwańska? "Taka dziewczyna trafia się raz na milion"

Kita twierdzi, że Świątek ma szansę podpisać kontrakt reklamowy nie tylko z bankami, producentami zegarków czy samochodów, które kojarzą się z tenisem. Jego zdaniem Polka jest przekonująca dla młodej grupy odbiorców w wieku 17-24 lata, z czego mogą skorzystać reklamodawcy.

Nie jest więc wykluczone, że Świątek zostanie twarzą marki odzieżowej czy kosmetycznej. Może też liczyć na potencjalne wsparcie spółek skarbu państwa. - Rządzący próbują dyskontować jej sukces - dodał Kita.

Dla Świątek to najlepszy okres w karierze. Dzięki triumfowi w Roland Garros awansowała na 17. miejsce w rankingu WTA. Jest najwyżej sklasyfikowaną w nim Polką.

Czytaj także:
Tenis. ATP Kolonia: Hubert Hurkacz zna kolejnego rywala w singlu. We wtorek rozegra mecz deblowy
Tenis. Wojciech Fibak zachwyca się Igą Świątek. Uważa, że może być "jedynką"

Polub Tenis na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (3):
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×