Twórca na pięćdziesięciu płaszczyznach starał się zmierzyć z ujęciem ruchu człowieka podczas zawodów sportowych i chciał pokazać to, na co widz nie zwraca uwagi podczas obserwacji zmagań sportowców.
Arena sportowa staje się miejscem, w którym oprócz zmagań sportowców, rywalizacji, rodzi się szereg emocji: radość, złość, smutek ale też gracja, szybkość, zwinność, ciężar, lekkość. Wszystkie te pojęcia u Piotra sprowadzają się do miana znaków graficznych. Biegnące i załamujące się linie tworzą: zamach, rzut, kopnięcie.
Artysta od dłuższego czasu pracował nad grafikami, do których inspiracją były olimpijskie dyscypliny sportowe.
Chciał je zaprezentować w ubiegłym roku 2020, roku olimpijskim, lecz, jak wiemy, wydarzenie zostało odwołane i igrzyska olimpijskie odbędą się w tym roku – 2021. Technika, jaką twórca posługiwał się podczas realizacji prac, to połączenie serigrafii i druku cyfrowego.
Piotr Szulkowski urodził się w 1971 r. Ukończył studia na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w 2000 roku i uzyskał tytuł magistra w Pracowni Projektowania Graficznego prowadzonej przez profesora Mieczysława Wasilewskiego. Już podczas studiów zaczynał pracę dydaktyka.
W 1997 roku objął stanowisko asystenta stażysty w Pracowni Rzeźby na Wydziale Grafiki u profesora Bohdana Chmielewskiego. Od 1998 roku pracował jako asystent u profesora Jana Jaromira Aleksiuna, a od roku 2009 (przez piętnaście lat) pełnił funkcję asystenta w Pracowni Rzeźby u profesora Adama Myjaka. W tymże roku uzyskał tytuł doktorski. Obecnie współprowadzi Otwartą Pracownię Rzeźby z profesorem Jakubem Łęckim. Zajmuje się grafiką. Uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą.
Wystawa jest objęta honorowym patronatem Ambasady Japonii w Polsce.