Rok partnerstwa na drogach. Kampania społeczna IRONMAN Poland z udziałem Piotra Zelta

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe
Materiały prasowe
zdjęcie autora artykułu

Rusza kampania społeczna przygotowana przez organizatorów IRONMAN Poland, której celem jest zwrócenie uwagi na kwestię bezpieczeństwa na drogach, a w szczególności bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów.

W tym artykule dowiesz się o:

Twarzą kampanii został aktor telewizyjny i teatralny Piotr Zelt. - Sezon rowerowy w Polsce rozkręcił się już na dobre, a na drogach pojawiło się wielu kolarzy. To dobry moment, żeby zachęcić kierowców i użytkowników jednośladów do budowania partnerskich relacji - przyznaje Michał Drelich, dyrektor zawodów IRONMAN Poland.

- W ramach toczącej się kampanii społecznej będziemy informować, edukować i przypominać uczestnikom ruchu drogowego, że przestrzeganie przepisów, cierpliwość, wzajemny szacunek i życzliwość to czynniki, które mają istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Wierzymy, że kultura osobista tworzy kulturę jazdy, a co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze - kontynuuje Drelich.

W ramach kampanii powstał specjalny spot promujący bezpieczne wyprzedzanie kolarzy na drogach, w którym wystąpił popularny aktor telewizyjny i teatralny Piotr Zelt.

ZOBACZ WIDEO: Rekordowa edycja wyścigu w Warszawie. "To trasa na rekord świata"

- Sam jestem zapalonym kolarzem i niejednokrotnie byłem uczestnikiem lub świadkiem niebezpiecznych zachowań na drodze zarówno kierowców, jak i rowerzystów. A potrzeba tak niewiele. Wystarczy zachować 1,5 metra odległości podczas wyprzedzania. Ta kampania to także apel do kolarzy, żeby jeździli jeden za drugim, a nie całą szerokością drogi oraz pokazywali za pomocą gestów, jaki manewr planują wykonać. I przede wszystkim, by zawsze ubierali kaski - przyznaje Piotr Zelt.

Na potrzeby kampanii powstał także filmik edukacyjny, w którym Piotr Zelt prezentuje najpopularniejsze gesty kolarskie.

- Liczymy, że ten film pomoże kierowcom lepiej zrozumieć i przewidzieć zachowania kolarzy na drodze, a tym samym ograniczy ryzyko kolizji. W ramach „Roku partnerstwa na drogach” będziemy ponadto umieszczać dodatkowe oznakowanie informujące o zasadach bezpiecznego wyprzedzania na popularnych trasach kolarskich w miastach, w których odbywają się imprezy IRONMAN Poland - mówi Michał Drelich.

The IRONMAN Group, właściciel marek IRONMAN, IRONMAN 70.3 oraz 5150 Triathlon Series, to największy operator masowych imprez sportowych na świecie, obsługujący rocznie ponad 1 mln uczestników imprez ze swojego globalnego portfolio. W 2024 roku w Polsce odbędą się 3 wydarzenia pod szyldem IRONMAN: - IRONMAN 70.3 Warsaw - 7-9 czerwca 2024; - Enea IRONMAN 70.3 Gdynia - 2-4 sierpnia 2024; - Enea IRONMAN 70.3 Poznań - 30 sierpnia-1 września 2024.

Dodatkowym akcentem będzie IRONMAN 70.3 Hradec Králové w terminie 16-18 sierpnia 2024.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty