W ostatnich tygodniach Jorge Martin wyraźnie stracił formę, a odzyskał ją Francesco Bagnaia. W efekcie obu motocyklistów w klasyfikacji generalnej MotoGP zaczęło dzielić tylko 10 punktów, podczas gdy starcie sezonu 2024 wydawało się, że kwestia tytułu mistrzowskiego zdaje się być rozstrzygnięta. Na Sachsenringu hiszpański motocyklista pokazał, że nie zamierza ustępować aktualnemu mistrzowi świata. Pewnie zdobył pole position i był faworytem sprintu.
Tyle że Martin słabo wystartował i na pierwszych metrach znalazł się na trzecim miejscu. Z kolei Bagnaia kapitalnie rozegrał moment startowy i z czwartej pozycji przedarł się na prowadzenie. Można było oczekiwać, że w tej sytuacji zawodnik Ducati zacznie odjeżdżać rywalom. Nic bardziej mylnego.
Aktualny lider "generalki" nie chciał pozwolić na samotną ucieczkę mistrza świata, podkręcił tempo i awansował z trzeciej lokaty na prowadzenie. W tym samym czasie Miguel Oliveira dość łatwo rozprawił się z Francesco Bagnaią. Na mecie Włoch musiał zadowolić się trzecią lokatą.
ZOBACZ WIDEO: Mikołajki stolicą motorsportu. Tłumy na ORLEN 80. Rajdzie Polski
Zwycięstwo Martina w sobotnim sprincie MotoGP, przy równocznesnej trzeciej pozycji Bagnai, sprawiło, że różnica między motocyklistami w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata wzrosła do 15 punktów.
Warto też docenić postawę Marca Marqueza. Hiszpan w piątek upadł na treningu, złamał palec i doznał stłuczenia klatki piersiowej. W kwalifikacjach został przyblokowany na szybkim okrążeniu przez Stefana Bradla, co poskutkowało odpadnięciem w Q1 i dopiero trzynastą pozycją startową. W sprincie były mistrz świata był jednak w stanie przedrzeć się na szóstą lokatę.
O tym, że Marc Marquez zajął szóstą pozycję zadecydowały ledwie 0,003 s. Taką różnicą Hiszpan pokonał Mavericka Vinalesa, dopadając rodaka na linii mety.
MotoGP - GP Niemiec - sprint - wyniki:
Poz. | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Jorge Martin | Pramac Racing | 20:18.904 |
2. | Miguel Oliveira | Trackhouse Racing | +0.676 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati | +1.311 |
4. | Enea Bastianini | Ducati | +1.458 |
5. | Franco Morbidelli | Pramac Racing | +5.600 |
6. | Marc Marquez | Gresini Racing | +6.281 |
7. | Maverick Vinales | Aprilia | +6.284 |
8. | Brad Binder | Red Bull KTM | +9.061 |
9. | Alex Marquez | Gresini Racing | +9.201 |
10. | Marco Bezzecchi | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +10.800 |
11. | Jack Miller | Red Bull KTM | +13.815 |
12. | Fabio di Giannantonio | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | +13.960 |
13. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | +14.432 |
14. | Raul Fernandez | Trackhouse Racing | +15.329 |
15. | Luca Marini | Repsol Honda | +15.430 |
16. | Augusto Fernandez | GasGas | +15.493 |
17. | Johann Zarco | LCR Honda | +16.205 |
18. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | +20.321 |
19. | Stefan Bradl | HRC Test Team | +23.733 |
20. | Remy Gardner | Monster Energy Yamaha | +26.366 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | +26.668 |
22. | Pedro Acosta | GasGas | +26.715 |
Czytaj także:
- Wstrzymuje wszystkie ruchy w F1. Irytacja w padoku
- Brad Pitt jako kierowca F1. Ujawniono nowe szczegóły