Dotychczasowy sezon długodystansowych mistrzostw świata WEC jest słodko-gorzki dla WRT. W marcu, przy okazji wyścigu w Sebring, zespół Roberta Kubicy świetnie rozpoczął rywalizację, ale następnie wskutek błędnej strategii stracił szansę na miejsce na podium w klasie LMP2.
Za to przed dwoma tygodniami w Portugalii było na odwrót - na pierwszym okrążeniu WRT spadło na ostatnie miejsce w swojej kategorii, ale świetne przejazdy Roberta Kubicy i Louisa Deletraza pozwoliły zniwelować straty i sięgnąć na najniższym stopniu podium.
Już w sobotę czeka nas 6h Spa-Francorchamps, czyli domowy wyścig WRT. Belgijski zespół w ostatnich dniach odbywał testy, aby jak najlepiej przygotować się do kolejnego wyścigu WEC. Wyniki pierwszego treningu pokazują jednak, że ekipa ma jeszcze nad czym pracować. Załoga Kubicy zajęła bowiem szóste miejsce za sprawą Deletraza i czasu 2:07.996.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Polski koszykarz zszokował. "Prawdziwe czy oszukane?"
Kubica najprawdopodobniej ponownie skupiał się na tempie wyścigowym, o czym świadczyć może czas 38-latka. Polak zakończył pierwszą sesję testową z 22. wynikiem wśród kierowców klasy LMP2. Jego najlepszy czas wyniósł 2:10.483.
Liderem klasy LMP2 był zespół United Autosports, który wygrał ostatni wyścig w Portugalii. Amerykańską ekipę na czoło stawki wyprowadził Filipe Albuquerque. 37-letni Portugalczyk uzyskał wynik 2:07.471. Był on o ponad 0,5 s lepszy od tego uzyskanego przez Deletraza.
Pozytywnie zaskoczył Inter Europol Competition. Ekipa spod Warszawy zajęła czwarte miejsce w LMP2.
Wśród Hypercarów nadal nie ma mocnych na Toyotę. Tym razem najlepsza była załoga numer 8, wśród której Sebastien Buemi uzyskał czas 2:02.982. Drugi był Antonio Fuoco z Ferrari. Strata Włocha wyniosła aż 1,650 s.
WEC - 6h Spa-Francorchamps - 1. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | 2:02.982 |
2. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +1.650 |
3. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-Lopez-Kobayashi | +1.660 |
4. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.734 |
5. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-Vanthoor | +1.888 |
6. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Westbrook | +2.365 |
7. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Cameron-Christensen-Makowiecki | +2.825 |
8. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Menezes-Mueller | +3.277 |
9. | Hypercar | Cadillac Racing | Bourdais-van der Zande-Aitken | +4.400 |
10. | LMP2 | United Autosports USA | Hanson-Lubin-Albuquerque | +4.489 |
*** | ||||
14 | LMP2 | Inter Europol Competition | Śmiechowski-Scherer-Costa | +4.817 |
17. | LMP2 | Orlen Team WRT | Kubica-Deletraz-Andrade | +5.014 |
Czytaj także:
- Potężny skandal w Rosji. Podano, kto siedział za kierownicą
- Formuła 1 poszła na rękę zespołom. O tej zmianie mówiło się od dawna