Polska ekipa trafiła w czerwcu tego roku na pierwsze strony gazet na całym świecie, wygrywając jubileuszową edycję wyścigu 24h Le Mans w klasie LMP2. Teraz dostosowuje swój program wyścigowy do zmian przepisów, które eliminują klasę LMP2 z długodystansowych mistrzostw świata WEC, nie rezygnując jednak ze startów w seriach europejskich, zarówno w LMP2, jak i LMP3.
Przed wyścigiem Motul Petit Le Mans na torze Road Atlanta w nadchodzący weekend, zespół Inter Europol Competition ma przyjemność potwierdzić swój udział we wszystkich siedmiu rundach kalendarza IMSA w klasie LMP2 w 2024 roku, począwszy od 24-godzinnego wyścigu Daytona 24h na torze Daytona International Speedway w styczniu.
Jakub Śmiechowski jest potwierdzony jako kierowca zespołu ze srebrną kategorią na wyścigi endurance, gdy tymczasem zespół poszukuje do załogi kierowców z kategorią brązową i pro.
ZOBACZ WIDEO: Polski mistrz szczerze o swojej przemianie. "Byłem łobuzem"
Inter Europol Competition powstał w 2010 roku i został znaczącą siłą w wyścigach samochodów sportowych. Polski zespół z siedzibą w Małopolu pod Warszawą ścigał się w tym roku w długodystansowych mistrzostwach świata WEC, European Le Mans Series, Le Mans Cup, Asian Le Mans Series i Ultimate Cup. Obecnie walczy o tytuły mistrzowskie w dwóch pierwszych spośród wymienionych serii.
Zespół PR1/Mathiasen Motorsports ma swoją siedzibę we Fresno w Kalifornii. Od momentu powstania w 1990 roku odniósł wiele sukcesów i zdobył liczne tytuły mistrzowskie. Po dołączeniu do American Le Mans Series w 2010 roku, kontynuował z sukcesami starty w IMSA. Zdobył m.in. trzy tytuły mistrzowskie z rzędu w Michelin Endurance Cup w latach 2020-2022.
- PR1/Mathiasen Motorsports udowodnił w minionych latach, że jest bardzo silnym zespołem w serii IMSA. Wygrali mistrzostwa, a dla nas logicznym krokiem było nawiązanie partnerskiej współpracy. Nie mogę już doczekać się tej przygody. Nasza współpraca z PR1 pozwala nam zrobić kolejny krok na drodze naszego rozwoju. Jestem przekonany, że będziemy od początku konkurencyjni - mówi Sascha Fassbender, szef zespołu Inter Europol Competition.
- Z przyjemnością potwierdzamy, że podpisaliśmy kontrakt z właścicielem PR1, Bobbym Oergelem na sezon 2024. Kuba weźmie udział w pięciu wyścigach wytrzymałościowych jako obowiązkowy kierowca ze srebrną kategorią. Rozmawiamy teraz z kierowcami kategorii Pro i Bronze, aby od samego początku walczyć o mistrzostwo - dodaje Fassbender.
- Bardzo cieszymy się z połączenia naszych wysiłków z zespołem Inter Europol Competition w programie LMP2. Ich sukcesy są ekscytujące dla naszej wspólnej przyszłości i pokazują, co możemy wspólnie osiągnąć, gdy połączymy siły. Oba zespoły mają wiele mocnych stron, co oznacza, że nasza wspólna przyszłość jest naprawdę ekscytująca - mówią Ray Mathiasen i Bobby Oergel, szefowie zespołu PR1/Mathiasen Motorsports.
Czytaj także:
- Natychmiastowy wyrok. Były szef F1 skazany
- To koniec? Perez "potrzebuje zmiany zespołu"