Kubica daleko za czołówką. Kiepskie wieści z Bahrajnu

Materiały prasowe / Julien Delfosse / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Julien Delfosse / DPPI / Na zdjęciu: Robert Kubica

Drugi trening WEC przed 8h Bahrajn również był nieudany dla zespołu Roberta Kubicy. Załoga AF Corse ukończyła go na czternastym miejscu. Początek przygotowań do ostatniego wyścigu w tym sezonie nie układa się po myśli Polaka.

W tym artykule dowiesz się o:

W pierwszym treningu długodystansowych mistrzostw świata WEC przed 8h Bahrajn ekipa Roberta Kubicy zajęła siedemnaste, przedostatnie miejsce w klasie Hypercar. Polak był najszybszym kierowcą w załodze AF Corse, ale jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła aż 1,425 s. Niestety, kolejna sesja na torze Sakhir była równie nieudana dla Polaka i członków jego załogi.

AF Corse zajęło czternaste miejsce w drugim treningu WEC w Bahrajnie. Tym razem najszybszym kierowcą w samochodzie Ferrari oznaczonym numerem 83 okazał się Yifei Ye. To Chińczyk wyjechał jako pierwszy na tor, spędził na nim niespełna 12 minut i osiągnął wynik 1:49.709.

Jako drugi kierownicę przejął Robert Kubica, który dostał najwięcej czasu, aby pracować nad ustawieniami modelu 499P. Krakowianin spędził na torze ponad 32 minuty, a jego najlepsze okrążenie wyniosło 1:51.185. Ten rezultat zdaje się sugerować, że 39-latek skupiał się przede wszystkim na tempie wyścigowym.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie Hit internetu. Nagrali Lewandowskiego z "synami"

Zdecydowanie najwolniejszym kierowcą AF Corse w drugiej sesji był Robert Shwartzman (1:53.137).

Dość niespodziewanie na czele stawki znalazło się BMW z czasem 1:48.257. Zespół Kubicy stracił zatem do Niemców 1,452 s.

WEC - 8h Bahrajn - 2. trening - wyniki:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Wittmann 1:48.257
2. Hypercar Porsche Penske Motorsport Campbell-Christensen-Makowiecki +0.054
3. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +0.215
4. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +0.390
5. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +0.444
6. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa +0.479
7. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast +0.550
8. Hypercar Hertz Team JOTA Button-Hanson-Rasmussen +0.574
9. Hypercar Proton Competition Tincknell-Jani-Andlauer +0.660
10. Hypercar Alpine Endurance Team Chatin-Habsburg-Gounon +0.720
11. Hypercar Cadillac Racing Bamber-Lynn-Bourdais +0.730
12. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Lotterer-L. Vanthoor +0.785
13. Hypercar Hertz Team JOTA Stevens-Ilott-Nato +1.049
14. Hypercar AF Corse Kubica-Ye-Shwartzman +1.452
15. Hypercar Alpine Endurance Team Milesi-Schumacher-Vaxiviere +2.025
16. Hypercar Lamborghini Iron Lynx Bortolotti-Kwiat-Mortara +2.550
17. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Duval-Vandoorne +5.084
18. Hypercar Peugeot TotalEnergies Jensen-Mueller-Vergne +5.132
Komentarze (3)
avatar
Wielka Sprawa
1.11.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Katarzyna Łapczyńska ty laiku a co napiszesz po 3 treningu?,jakies sprostowanie ze się nie znasz na motorsporcie? 
avatar
Olafsson
1.11.2024
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Kubica zawsze testuje pierwsze dwa treningi jazdę na pełnym baku,wchodzi sporo ustawień i rozwiązań i tu nie chodzi o czas a o zachowanie samochodu na torze. Tempo wyścigowe zobaczymy w 3 treni Czytaj całość
avatar
Shining
1.11.2024
Zgłoś do moderacji
6
4
Odpowiedz
Kubica zawsze był daleko za czołówką tak że to nic nowego.