DTM. Robert Kubica blisko punktów. Szalony wyścig w Zolder

Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica

Robert Kubica ukończył niedzielny wyścig DTM na torze Zolder na dwunastej pozycji. Spory wpływ na losy rywalizacji miała neutralizacja, do której doszło po wypadku Robina Frijnsa. Zepsuła ona strategię Kubicy i pozbawiła go nadziei na punkty.

W tym artykule dowiesz się o:

Kwalifikacje DTM do niedzielnego wyścigu zakończyły się niespodziewanym sukcesem BMW, bo pierwsze dwa miejsca zajęli kierowcy BMW - Timo Glock oraz Sheldon van der Linde, którzy wykorzystali przesychający tor. Jednak na starcie świetnie spisał się Rene Rast, który pokazał, że nieprzypadkowo Audi dominuje w sezonie 2020 w DTM.

Rast szybko wcisnął się między kierowców BMW i objął prowadzenie w wyścigu. Pecha miał Glock, który uczestniczył w kolizji z Ferdinandem Habsburgiem i spadł na koniec stawki.

Robert Kubica utrzymał pozycję po starcie i plasował się tuż za punktowaną dziesiątką. Następnie plany kierowcy Orlen Team ART pokrzyżował Robin Frijns. Holender dość wcześnie zjechał na pit-stop i uderzył w bandy na wyjeździe z alei serwisowej. Jako że jego Audi pozostało blisko toru, sędziowie ogłosili neutralizację i do akcji wkroczył samochód bezpieczeństwa.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co czuje Kubica, gdy ściga się w DTM? Zobacz film z wnętrza BMW

W DTM kierowcy mogą zjechać na pit-stop podczas neutralizacji, ale nie jest on wtedy zaliczany do obowiązkowego postoju, jaki trzeba zaliczyć w wyścigu. Dlatego Kubica musiał czekać na moment zjazdu pojazdu bezpieczeństwa. Po zaliczeniu obowiązkowego pit-stopu krakowianin znalazł się na tyłach stawki i nie miał większych szans na punkty. W lepszej sytuacji znaleźli się bowiem kierowcy, którzy zdążyli odbyć pit-stop przed przygodą Frijnsa i neutralizacją.

Po pewne zwycięstwo w Zolder sięgnął Rene Rast, który tym samym odrobił sporo strat do Nico Muellera i zwiększył swoje szanse na obronę tytułu mistrzowskiego.

DTM - Zolder - wyścig - wyniki:

P.KierowcaZespółCzas/strata
1. Rene Rast Audi 55 minut + 3 okr.
2. Mike Rockenfeller Audi +5.433
3. Lucas Auer BMW +22.272
4. Timo Glock BMW +31.603
5. Fabio Scherer WRT Audi +32.018
6. Harrison Newey WRT Audi +33.787
7. Ferdinand Habsburg WRT Audi +34.304
8. Marco Wittmann BMW +40.627
9. Nico Mueller Audi +41.182
10. Sheldon van der Linde BMW +54.280
11. Jonathan Aberdein BMW +1:07.911
12. Robert Kubica Orlen Team ART +1:19.380
13. Loic Duval Audi +1 okr.
14. Philipp Eng BMW +1 okr.
15. Jamie Green Audi +1 okr.
16. Robin Frijns Audi +11 okr.

Czytaj także:
Alfa Romeo da kolejną szansę Schumacherowi
Koronawirus atakuje Mercedesa. Kolejny pracownik zakażony

Komentarze (19)
piotr_sl
12.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Słuchałem wywiadu z Kubicą u Gutowskiego na YouTubie.Ciężko się jego słucha,bardzo ciężko.Nie dość,że nie umie się poprawnie wysłowić to ciągle powtarza,że musi zrozumieć to, musi zrozumieć tam Czytaj całość
avatar
yes
11.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
"W lepszej sytuacji znaleźli się bowiem kierowcy, którzy zdążyli odbyć pit-stop przed przygodą Frijnsa i neutralizacją" - złej tanecznicy, to i majtki przeszkadzają.... Czytaj całość
piotr_sl
11.10.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Spory wpływ na losy rywalizacji miała neutralizacja, do której doszło po wypadku Robina Frijnsa. Zepsuła ona strategię Kubicy i pozbawiła go nadziei na punkty.Naprawdę? 
piotr_sl
11.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Spory wpływ na losy rywalizacji miała neutralizacja, do której doszło po wypadku Robina Frijnsa. Zepsuła ona strategię Kubicy i pozbawiła go nadziei na punkty.Naprawdę? 
piotr_sl
11.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Spory wpływ na losy rywalizacji miała neutralizacja, do której doszło po wypadku Robina Frijnsa. Zepsuła ona strategię Kubicy i pozbawiła go nadziei na punkty.Naprawdę?