Wizytówka dyscypliny w kryzysie. Trener wylicza błędy promotora

WP SportoweFakty / Maciej Kmiecnik / Na zdjęciu: Francois Ribeiro
WP SportoweFakty / Maciej Kmiecnik / Na zdjęciu: Francois Ribeiro

Ostatnio informowaliśmy, że po raz pierwszy w historii organizatorzy żużlowego Grand Prix Polski w Warszawie mogą mieć problemy z zapełnieniem PGE Narodowego. Do tej pory sprzedano 28 tys. biletów, co jest najgorszym wynikiem w historii tej imprezy.

W tym artykule dowiesz się o:

W środowisku odebrano to jako bardzo niebezpieczny sygnał, który może wskazywać na to, że fani żużla przyzwyczaili się do oglądania zawodów w telewizji i coraz mniej chętniej chcą wydawać pieniądze na wizyty na poszczególnych stadionach. To z kolei może okazać się problemem dla klubów PGE Ekstraligi, które na ten sezon zaplanowały gigantyczne budżety, a te bez wpływów ze sprzedaży wejściówek nie mają szans się spiąć.

Były trener reprezentacji Polski, Marek Cieślak uważa jednak, że słabe wyniki sprzedaży biletów na Grand Prix w Warszawie, to głównie efekt błędów promotorów mistrzostw świata, którzy w zeszłym roku zrobili wiele, by zniechęcić fanów. Gdyby taka teza faktycznie się potwierdziła, to z ulgą odetchnąć mogliby klubowi działacze.

- Moim zdaniem część fanów w zeszłym roku zraziła się do oglądania Grand Prix. Widzę to zresztą po sobie, bo przez lata uważałem mistrzostwa świata jako najważniejszą imprezę, a teraz emocjonuje się tym mniej niż rozgrywkami ligowymi. Argumentów jest kilka - przekonuje Marek Cieślak, który niedawno ogłosił, że nie zamierza wykupywać dodatkowych dostępów w Eurosport Player, by oglądać wszystkie rundy Grand Prix.

ZOBACZ Darcy Ward szczerze o porównaniach z Bartoszem Zmarzlikiem. "Od 2016 roku walczylibyśmy o tytuły"

Pełne trybuny podczas zeszłorocznej edycji turnieju GP w Warszawie
Pełne trybuny podczas zeszłorocznej edycji turnieju GP w Warszawie

- Po pierwsze, w zeszłym roku za dużo było bardzo słabych turniejów. Tory nie były przygotowywane właściwie, a zawodnicy zamiast się ścigać, walczyli, by utrzymać się na motocyklach. Po drugie, nie sprawdza się system kwalifikacji do mistrzostw świata, bo w tym roku zmienił się tylko jeden zawodnik. Fani mają dość ścigania się tych samych zawodników, a do cyklu przydałoby się dodać trochej świeżej krwi.

- Po trzecie, być może cykl wzbudzałby nieco więcej emocji, gdyby wyniki były mniej przewidywalne. Bartosz Zmarzlik zdominował rywalizację, a obecnie nie widać nikogo, kto mógłby mu zagrozić w dłuższej perspektywie. Oczywiście, że to dobrze, że Polak dominuje, ale to może też nudzić kibiców. Podobnie było choćby w latach 60. z ROW-em Rybnik, bo drużyna seryjnie wygrywała rozgrywki, a na trybunach były pustki. Zmarzlikowi brakuje wyrazistego konkurenta - komentuje legendarny trener.

To wszystko sprawia, że cykl Grand Prix znajduje się w kryzysie, który może zastopować ambitne plany organizatorów. Jeszcze niedawno wydawało się, że celem promotorów będzie ekspansja żużla do nowych krajów, a za chwilę może się okazać, że priorytetem stanie się walka o zatrzymanie dotychczasowych widzów. Ta misja bez nowych pomysłów może okazać się nie do zrealizowania.

- Aby obejrzeć cały cykl trzeba wykupić dostęp w internecie. To z oczywistych powodów zniechęca część fanów i powoduje, że zasięg w naturalny sposób jest mniejszy niż wcześniej. Jeśli władze GP nie zrobią czegoś ekstra, to z roku na rok zainteresowanie będzie malało, a to będzie się przekładało także na liczbę fanów na poszczególnych turniejach - dodaje Cieślak.

Czytaj więcej:
Stałem się obiektem hejtu
Usłyszał, że dojdzie do tragedii

Komentarze (17)
avatar
speed01
19.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Zmarzlikowi brakuje wyrazistego konkurenta - komentuje legendarny trener." Po prostu brakuje Warda. 
avatar
Ela 28
19.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@. ZKS STAL RZESZÓW.: Ja się może i z tobą zgadzam i jak dla mnie to cała ta liga U24, gdzie kluby wydają słone kwoty na szkolenie zagranicznych zawodników to bezsens. Tylko ty mi napisz jak ty Czytaj całość
avatar
. ZKS STAL RZESZÓW.
19.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ela28 skoro uważasz, że rozwiniemy ta dyscyplinę podwyższając kontrakty, nielicznym już pseudo gwiazdeczkom to gratuluję. Kasa zamiast, na stadiony, SZKOLENIE, poszła na..... Podwyższone kontr Czytaj całość
avatar
Nie wspieram Ukrainy
19.01.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Pisałem o tym już wiele lat temu, że cały plan 20 biegów, półfinały i finał są za długie i nudne. Nawet jak zawody są na dobrych torach, to walka zaczyna się dopiero od 3 serii jak tor się odsy Czytaj całość
avatar
ADASOS
19.01.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Co za dużo to nie zdrowo. 6 turniejów SGP byłoby ok. W pierwszych trzech 20 zawodników Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.