Jest przerażony postępowaniem polskich prezesów. "Sport działa na nich, jak jakiś narkotyk"

WP SportoweFakty / Michał Krupa
WP SportoweFakty / Michał Krupa

- Żużel cały czas nie może zacząć kierować się realnymi regułami biznesowymi - mówi Jacek Gajewski. Były menadżer zaznacza, że prezesi we własnych firmach, odpowiadając własnym majątkiem, nie podejmowaliby takich decyzji, jak w "czarnym sporcie".

Przez ostatnie tygodnie kibice żużla żyli sytuacją Stali, której dalsze istnieje, wisiało na włosku. Jak się okazało, klub z województwa lubuskiego posiadał ogromne długi, sięgające kilkunastu milionów złotych. Ostatecznie po zmianach w zarządzie i stworzeniu planu naprawczego, gorzowianie otrzymali zgodę na start w tegorocznych rozgrywkach PGE Ekstraligi.

Taka decyzja spotkała się ze sporym oburzeniem części fanów "czarnego sportu". Tym bardziej że klub uzyskał ogromne wsparcie finansowe z miasta. Oliwy do ognia dolał ostatnio Andrzej Rusko, który w rozmowie z naszym portalem opowiedział o przypuszczeniach, że na przełomie sierpnia i września ze strony ebut.pl Stali napłynęła nierynkowa propozycja dla Macieja Janowskiego (więcej TUTAJ). Trzeba zaznaczyć, że w tamtym okresie funkcję prezesa pełnił jeszcze Waldemar Sadowski.

- Czasami jestem "pod wrażeniem", na co stać właścicieli czy prezesów niektórych klubów z PGE Ekstraligi oraz Metalkas 2. Ekstraligi. Większość tych ludzi najczęściej posiada jakieś przedsiębiorstwa albo ma doświadczenie w działalności biznesowej. Aczkolwiek decyzje, jakie podejmują w klubach, są momentami całkowicie oderwane od rzeczywistości i możliwości finansowych - komentuje Jacek Gajewski.

ZOBACZ WIDEO: Brady Kurtz przebierał w ofertach. To dlatego wybrał Spartę

Ma on oczywiście świadomość, że różne firmy również mają kłopoty i bankrutują, lecz mimo wszystko trudno jest mu uwierzyć w to, co się dzieje w ośrodkach żużlowych. Niemniej jednak ma nadzieję, że kiedyś się to zmieni i w "czarnym sporcie" przypadków podobnych do Stali Gorzów więcej nie będzie.

- Lwia część tych osób, odpowiadając własnym majątkiem, nigdy w życiu nie podjęłaby takiej decyzji w swoich przedsiębiorstwach. A tutaj hulaj dusza, piekła nie ma. Zdarza się, że sport działa na nich, jak jakiś narkotyk i brakuje im trzeźwego myślenia. To jest dla mnie niepojęte. Żużel cały czas nie może zacząć kierować się realnymi regułami biznesowymi - zaznacza wieloletni menadżer.

Pomysł, aby prezesi odpowiadali za finanse klubów, nie jest niczym nowym i co jakiś czas przewija się w polskich mediach. Wydaje się jednak, że to mogłoby zniechęcić kilku kandydatów do objęcia tego stanowiska w niektórych ośrodkach.

Jacek Gajewski widzi w tym pozytyw, gdyż być może dzięki mniejszej liczbie chętnych, zaczęliby oni realnie patrzeć na finanse w żużlu. Jak podkreśla, obecnie dochodzimy do sytuacji, gdy na płace zawodników nie przeznacza się 70 czy 80, a ponad 100 procent budżetu. - To jest nierealne. Robią ludzie coś, z czego nie są w stanie się wywiązać - kończy nasz rozmówca.

Mateusz Kmiecik, dziennikarz WP SportoweFakty

Komentarze (12)
avatar
tomas68
15.01.2025
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Za nieswoje to można zaliczyć wszystko od uniesień do paki. 
avatar
Gwidon 5
15.01.2025
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Jeśli ktoś mówi o przyzwoitości to powinien sam takim być. A z tego co pamiętam to kontrakt Kowalskiego ma swoje drugie dno nie rozwijając tematu.
Pozdrawiam kibiców 
avatar
mały w
14.01.2025
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Nie posiada się długów, je się ma!
Pieniądze, dobra, majątki się posiada lub nie a długi są bo tych w/w wartości brak! 
avatar
Zibi4611
14.01.2025
Zgłoś do moderacji
5
2
Odpowiedz
Muchomor pampers zmieniony
ZAWSZE ZE STALĄ 
avatar
Beka z gorzowiaczkòw
14.01.2025
Zgłoś do moderacji
8
2
Odpowiedz
Sadoski juz 16 raz opływa Ziemię, jak Magellan ;) 

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.