Kolejny trening w Gorican, pierwsze problemy z nowymi tłumikami!

Koleni żużlowcy wykorzystują słoneczną pogodę w Chorwacji na pierwsze treningi. Gorican opuścili Duńczycy, a ich miejsce zajęło dwunastu zawodników z Polski, Szwecji i Czech. Codziennie startuje też Jurica Pavlic. Po pierwszych treningach pojawiły się również opinie na temat nowych tłumików, które niestety potwierdzają wcześniejsze negatywne przypuszczenia zawodników.

Sandra Rakiej
Sandra Rakiej
W sobotę w Gorican świeciło słońce, a termometr wskazywał dziewięć stopni powyżej zera. Na torze pojawił się między innymi Krzysztof Kasprzak. Reprezentant Unii Tarnów wyglądał na zrelaksowanego, ale i skupionego, co owocowało szybką i płynną jazdą na torze stadionu Milenium. - Dziś podeszliśmy do treningu na luzie, ze względu na to, iż był to nasz pierwszy dzień. Przede wszystkim testujemy silniki i nowe tłumiki. Jutro będziemy już jednak jeździć na "pełnym gazie" i wykonamy kilka startów spod taśmy. Najważniejsze, że pogoda dopisuje i trenuje nam się tu świetnie - skomentował Kasprzak. Oprócz reprezentantów Unii Tarnów, cały weekend na torze w Gorican spędzą również Fredrik Lindgren i Lubos Tomicek. W niedzielę do Chorwacji przyjadą Piotr Protasiewicz i Matej Kus. W poniedziałek sesję treningową rozpocznie Falubaz Zielona Góra. Oprócz nich przyjechać ma również Grzegorz Walasek, który przez ostatnie trzy dni trenował w słoweńskiej miejscowości Krsko. Jako ostatnia drużyna, w Chorwacji zjawi się Stal Gorzów. Cała ekipa tor ma do swojej dyspozycji od najbliższego czwartku przez kolejny tydzień. Codziennie na torze w Gorican trenuje również Jurica Pavlic. Zawodnik Unii Leszno ma więc na swoim koncie wiele okrążeń testowych. W sobotę to właśnie Chorwat uzyskał najlepszy czas, aczkolwiek Pavlic przyznaje, że ścigał się używając starych tłumików. Wszystko po to, aby oszczędzić silniki. Zgodnie z wcześniejszymi obawami, zawodnicy narzekają na zły wpływ innowacji na inne części motocykla żużlowego. Podczas piątkowej sesji treningowej Duńczykom wybuchło aż pięć testowanych silników. Sportowcy przyznają, że nowe wymagania FIM muszą zostać ponownie przedyskutowane, gdyż zarówno produkty firmy King, jak i Prodrive, nie przynoszą pożądanych rezultatów.
Jurica Pavlic Krzysztof Kasprzak Fredrik Lindgren i Lubos Tomicek Martin Vaculik Park maszyn Sebastian Ułamek Żużlowcy czekają na wyjazd na tor Równanie toru Sebastian Ułamek
Zdjęcia: Darija Pavlic

KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×