Brian Karger: Nie jestem fanem nowych tłumików, ale nie miałem z nimi problemów!

Im bliżej sezonu, tym więcej opinii na temat nowych tłumików. Jedni zawodnicy nadal ostro protestują, inni pogodzili się z faktem, iż przyjdzie im używać innowacji zmniejszającej warkot motocykla o 15 decybeli. O opinię w spornym temacie SportoweFakty.pl postanowiły zapytać również Briana Kargera, renomowanego tunera silników żużlowych.

W tym artykule dowiesz się o:

Jednym z głównych argumentów przeciwników nowych tłumików jest fakt, iż znacząco wpływają one na pracę silników. Nic więc dziwnego, że testy sprzętu prowadzą nie tylko żużlowcy, ale przede wszystkim tunerzy. Duńczyk Brian Karger nie ukrywa, że nie jest sympatykiem nowego rozwiązania. - Nie jestem fanem nowych tłumików. To wielka szkoda, bo sport ten nie będzie już taki sam bez tego charakterystycznego hałasu. To absurd. Nikt nie idzie na koncert i prosi o to, aby ściszać muzykę! - komentuje. Tuner dodaje jednak, iż zmiany w Europie idą w kierunku obniżenia poziomu dźwięku w każdej dyscyplinie. - Z tego co mi wiadomo, ta rewaluacja dotknie wszystkie sporty motorowe. Zmiany szykują się w motocrossie, cartingach, wyścigach samochodowych - dodaje.

Karger nie ukrywa jednak, że od dawna prowadził testy dotyczące wpływu nowych tłumików na pracę silników żużlowych. Ich wyniki nie są bynajmniej bardzo złe. - Wiem, że w tej sprawie było wiele kontrowersji i mnóstwo komentarzy... Sam przygotowałem kilka silników, które pracowały zarówno z tłumikami marki King, jak i DEP Pipes. Ja osobiście nie znalazłem żadnych problemów. Po serwisie nie stwierdziłem, aby jakieś elementy silnika były zniszczone bardziej, niż gdy działo się to przy użyciu starego modelu tłumików. Nigdy też nie widziałem, ani nie zgłaszał mi nikt, żeby silnik wybuchł z powodu zbyt dużej temperatury, wytwarzanej właśnie przez te urządzenia - komentuje.

Brian Karger nie ukrywa jednak, że przed żużlowcami i tunerami stoi trudne zadanie. - Obecnie silniki tracą trochę ze swojej mocy. Wszystko nad czym pracujemy w tym momencie, to znaleźć takie ustawienie silnika, aby nie tracił on nic ze swoich możliwości. Potrzeba do tego sporo testów i treningów, ale jestem dobrej myśli. Wiem również, że firmy produkujące tłumiki nie spoczęły na laurach i nadal prowadzą testy na jeszcze nowszych modelach - zakończył Duńczyk.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.