Krzysztof Buczkowski: Walki na nowych tłumikach nie brakowało

Ogromne emocje budził wiosną temat wprowadzenia nowych tłumików. Krzysztof Buczkowski twierdzi, że na nowej konstrukcji można było ciekawie rywalizować. Zawodnik podkreśla jednak negatywny wpływ tłumików na ponoszone przez żużlowców wydatki.

Przed rozpoczęciem sezonu wielu żużlowców nie zostawiało suchej nitki na zawodnikach. Postanowiliśmy zapytać ich z perspektywy czasu co sądzą o nowej konstrukcji. Krzysztof Buczkowski jest kolejnym zawodnikiem, który zwraca uwagę na rzeczywisty wzrost kosztów uprawiania czarnego sportu. - Wydatki na sprzęt były w tym roku większe, ale w moim odczuciu nie była to znaczna różnica. Trzeba było kupić kilka innych rodzajów tłumika, żeby wszystko odpowiednio dograć. Nie chciałbym się nikomu narażać, ale mogę powiedzieć, że w moim przypadku różnica w wydatkach na sprzęt nie była diametralna. Remonty silników kosztowały trochę więcej, ale określiłby te podwyżki jako znośne. Można to wytrzymać. Na pewno nie jest prawdą, że koszta wzrosły o 50 procent - powiedział w rozmowie ze SportoweFakty.pl.

Zawodnik podkreśla, że w wielu aspektach nie sprawdził się czarny scenariusz, który miał być efektem wprowadzenia tłumików nowej konstrukcji. - Ja od początku byłem za ich wprowadzeniem. Nie jest oczywiście zwolennikiem nowych tłumików, ale chciałem na nich jeździć, bo cały świat już je stosował. Było tylko kwestią czasu kiedy staną się one obowiązkowe u nas. Mimo to Polska potwierdziła swoją dominację w światowym żużlu o czym świadczą wyniki Drużynowego Pucharu Świata. Było wokół tego tematu trochę kontrowersji, ale myślę, że to wszystko się dobrze skończyło. Nie było tak jak się spodziewano, że z toru będzie wiało nudą. Walki na dystansie nie brakowało. To, że w niektórych przypadkach tory pozostawiały wiele do życzenia jest już kwestią organizatorów.

Czytaj także:

Grzegorz Zengota: Nowy tłumik miał wpływ na moją kontuzję

Dawid Lampart: Pod względem bezpieczeństwa nie było różnicy

Zenon Plech: Ośmieszyliśmy się aferą tłumikową

Piotr Świderski: Wydatki na sprzęt wzrosły przez nowe tłumiki

Sebastian Ułamek: Upadek Kołodzieja był skutkiem zastosowania nowego tłumika

Adrian Miedziński: Przyzwyczailiśmy się do nowych tłumików

Marek Cieślak: Wielu zawodnikom pasują nowe tłumiki

Robert Miśkowiak: Musiałem wydać więcej pieniędzy

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.