Jubileuszowe Grand Prix w Gorzowie

Choć Gorzów będzie dopiero po raz drugi gościł żużlowców podczas turnieju Grand Prix, w sobotę, 23 czerwca na Stadionie im. Edwarda Jancarza odbędzie się jubileuszowy, bo 150 turniej w historii cyklu.

W tym artykule dowiesz się o:

W 17 latach, w których mistrza świata wyłania się w cyklu Grand Prix, rozegrano 144 turnieje Grand Prix. Pięć kolejnych odbyło się w 18. sezonie cyklu, czyli bieżącym roku. Po Auckland, Lesznie, Pradze, Goeteborgu i Kopenhadze, pora na turniej w Gorzowie, który będzie jubileuszowym, bo 150 w historii Grand Prix.

Przypomnijmy, że pierwszy historyczny turniej Grand Prix odbył się 23 maja 1995 roku na Stadionie Olimpijskim we Wrocławiu. Wygrał go nie kto inny, tylko Tomasz Gollob. W pierwszych siedmiu latach obowiązywania cyklu Grand Prix, mistrza świata wyłaniano w drodze zaledwie sześciu turniejów. Zmieniło się to dopiero w 2002 roku, kiedy to zorganizowano aż dziesięć rund. W kolejnych trzech sezonach cykl składał się z dziewięciu rund, a w 2006 roku odbyło się 10 turniejów.

Ostatnie pięć lat, to regularnie 11 turniejów, które składało się na cykl Grand Prix. Tak duża liczba zawodów sprawiła, że już często przed rozpoczęciem ostatniego turnieju, znany był nowy mistrz świata. W 2012 roku rozegrana zostanie rekordowa liczba 12 turniejów. Oprócz 11 aren europejskich, doszły zawody w Auckland w Nowej Zelandii. Cykl Grand Prix rozgrywany jest także w rekordowo długim czasie. Żużlowcy batalię o tytuł rozpoczęli przecież już 31 marca w Nowej Zelandii, a zakończą dopiero 6 października w Toruniu.

Zawody w Gorzowie Wielkopolskim są niemalże w połowie rywalizacji o tytuł mistrza świata. Za nami pięć rund, jakże ciekawego sezonu, a po Gorzowie żużlowcom zostanie do odjechania jeszcze sześć kolejnych turniejów. Mistrzem świata zostanie ten, kto wysoką formę utrzyma przez długie siedem miesięcy.

Pierwszy jubileusz Grand Prix świętowało w 2002 roku, kiedy to w Chorzowie odbył się 50 turniej Grand Prix. Wielki jubileusz setnego Grand Prix miał miejsce w 2007 roku w Gelsenkirchen. Gorzów dopisuje się do aren, gdzie odbywa się kolejny jubileusz cyklu Grand Prix. Przy takiej liczbie zawodów, jak obecnie na następne jubileuszowe 200 Grand Prix poczekamy do 2016 roku.

Trwa sprzedaż biletów na Grand Prix Polski. Więcej informacji na ten temat www.stal.kupbilety.pl

Komentarze (3)
avatar
RECON_1
13.06.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Miejmy nadzieje ze ten jubileusz pozwoli sie jakos Gollobowi odbic od dna... 
avatar
prophet05
13.06.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Za nami pięć rund, jakże ciekawego sezonu" - ciekawego? To chyba inne zawody oglądałem. Wszystkie tory w tegorocznym cyklu przygotowywane są, że tak powiem "na twardo". Jakieś ciekawe akcje od Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.