Firma Enea została sponsorem głównym pierwszej eliminacji zawodów FIM Monster Energy Speedway World Cup, która odbędzie się 7 lipca br. na stadionie Polonii Bydgoszcz. Największy w Polsce dostawca energii elektrycznej jest już sponsorem generalnym żużlowej reprezentacji Polski oraz sponsorem tytularnym żużlowej Ekstraligi. Enea wspiera również najlepszych polskich zawodników Tomasza Golloba i Jarosława Hampela, którzy od lat są filarami polskiej drużyny. Teraz firma zdecydowała się na współpracę z ŻKS Polonia Bydgoszcz SA, który jest organizatorem turnieju otwierającego rywalizację o Drużynowe Mistrzostwo Świata w sezonie 2012.
- Zdecydowaliśmy się na współpracę z ŻKS Polonia Bydgoszcz, organizatorem półfinału Drużynowego Pucharu Świata, ponieważ dla kibiców i fanów sportu żużlowego to najważniejsza impreza żużlowa rangi międzynarodowej w tym sezonie, która rozegrana zostanie w Polsce. Samo miejsce, w którym odbędą się zawody, ma też dla polskiego żużla charakter wyjątkowy. To właśnie na stadionie Polonii karierę rozpoczynał kapitan naszej reprezentacji Tomasz Gollob, tutaj wygrywał pierwsze międzynarodowe zawody, a w 2010 roku na zakończenie cyklu Speedway Grand Prix wspólnie z kibicami z całej Polski świętował pierwszy w karierze tytuł Indywidualnego Mistrza Świata - tłumaczy Paweł Oboda, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Relacji Inwestorskich w Enea. - Wierzę, że 7 lipca w Bydgoszczy, jako sponsor generalny żużlowej reprezentacji Polski wspólnie z zawodnikami i kibicami, świętować będziemy zwycięstwo i awans do zawodów finałowych Drużynowego Pucharu Świata - dodaje Oboda.
- Bardzo się cieszę, że udało nam się pozyskać tak cenionego w polskim żużlu partnera, który tak dynamicznie wspiera rozwój czarnego sportu w naszym kraju. Będzie nam miło gościć przedstawicieli Enea na najważniejszej imprezie z udziałem drużyny narodowej rozgrywanej w tym roku w Polsce. Mam też nadzieję, że wspólnie z Enea Speedway Team stworzymy niezapomnianą atmosferę, która sprawi, że polscy zawodnicy z Tomaszem Gollobem na czele zdystansują rywali i w przekonywujący sposób awansują bezpośrednio do finału w Malilli - podsumowuje Piotr Januszkiewicz, menadżer marketingu bydgoskiej Polonii, który negocjował kontrakt z Eneą.