Uroki żużlowej Grand Prix Chorwacji

Organizacja Grand Prix nie tylko w metropoliach na dużych stadionach, mogących pomieścić po kilkadziesiąt tysięcy ludzi ma sens. Swoisty urok ma także kameralne GP Chorwacji na Stadionie Milenium.

W tym artykule dowiesz się o:

Żużel wśród pól kukurydzy i sadów z jabłkami - tak w największym skrócie można podsumować lokalizację Grand Prix Chorwacji w Gorican, a jeszcze konkretniej w miejscowości Donji Kraljevec, gdzie usytuowany jest Stadion Milenium, należący do rodziny Pavliców. - Lubię tutejszy klimat Grand Prix. Atmosfera jest piknikowa. Na parkingu przed stadionem można rozłożyć grilla i zjeść pieczone kiełbaski. Ma to swój urok - przyznaje kibic z Leszna spotkany w Gorican.

Polacy, choć tym razem w Gorican startował tylko jeden reprezentant Polski, stanowili w Chorwacji najliczniejszą grupę fanów na Stadionie Milenium. - Myślę, że zawody obejrzało na żywo jakieś pięć może pięć i pół tysiąca widzów - oceniła Mihaela Markusic z biura prasowego w Gorican. Większość stanowili Polacy, ale praktycznie każdy kraj reprezentowany na Grand Prix miał swoich kibiców. Mało tego, byli fani z Holandii, Austrii, Węgier i Czech.

Nowością na Grand Prix byli sympatycy żużla ze Słowacji, z Żarnowicy - rodzinnej miejscowości Martina Vaculika, którzy autokarami dotarli do Gorican. - Spodziewałem się kibiców, ale że przyjadą w takiej liczbie, to nie. Byli chyba najgłośniejszą grupą na stadionie. Czułem się wspaniale, mając takie wsparcie - podkreślał Martin Vaculik.

Gorican w 2010 roku dołączyło do grona aren żużlowej Grand Prix. Kameralny obiekt nigdy nie zgromadzi na trybunach tylu kibiców, co przykładowo polskie turnieje, czy Grand Prix w Cardiff. Frekwencja jednak nie była najgorsza, zważywszy na to, że w Gorzowie zawody obejrzało 10 tysięcy, a w Chorwacji o połowę mniej. Zresztą promocji w Chorwacji ten turniej nie miał praktycznie żadnej. W miejscowościach turystycznych tego kraju ciężko było o jakąkolwiek informację czy plakat o Grand Prix. Podobnie w stolicy kraju - Zagrzebiu. Jedynie w okolicach Gorican widniało kilka bilbordów z podobiznami żużlowców, a w okolicznych miejscowościach na słupach były wywieszone plakaty. Chorwaci na stadionie wcale nie stanowili większości. Zdecydowanie więcej było kibiców przyjezdnych niż miejscowych fanów.

Chorwacja w tym sezonie będzie jeszcze raz gościć dużą imprezą sportową. Pod koniec września odbędzie się tam Grand Prix Challenge. Obsada turnieju jest bardzo ciekawa. Gospodarze liczą, że tamtejszy matador żużlowych torów, Jurica Pavlic  na swoim domowym obiekcie, wywalczy awans do tego elitarnego grona. Chorwat awansując do finału w Gorican udowodnił, że stać go na skuteczne ściganie z najlepszymi na świecie. Chorwacja jest jeszcze nie do końca odkrytym lądem dla żużlowej Grand Prix. Międzynarodowe towarzystwo, które zjechało się do Gorican potwierdza, że położenie tej miejscowości na styku granic z Węgrami i Słowenią, sprzyja dotarciu na Stadion Milenium kibiców z różnych zakątków Europy i warto organizować tam kolejne turnieje, bo nie tylko Polacy ratują w Gorican frekwencję na Stadionie Milenium.

Komentarze (21)
kaszqty
3.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
ok 
kaszqty
3.11.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
good 
avatar
sympatyk zuzla
1.08.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Dobrze by było aby też w Chorwacji była liga żużlowa i rozgrywki by były przez cały sezon pozdrawiam sympatyków żużla z Chorwacji. 
avatar
szogun
1.08.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
jaka to promocja zuzla skoro wiekszosc to Polacy, widze ze nie tylko Ekstralipa denna, ale i BSI tez 
avatar
smok
1.08.2012
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
1.GP Nowej Zelandii (Auckland, połowa marca)
2.GP Australii (gdziekolwiek, końcówka marca)
3.GP Polski (Gorzów, początek kwietnia)
4.GP Szwecji (Sztokholm - wybudowano nowy obiekt,koniec kwiet
Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.