Sonke Petersen wypuszcza na rynek nowe sprzęgło. Wkrótce testy na polskich torach
Sonke Petersen wypuszcza na rynek nowe sprzęgło. Wkrótce testy na polskich torach
Były żużlowiec Sonke Petersen zajął się tworzeniem części do motocykli. Niemiec wprowadza na rynek nowe sprzęgła, które w przyszłym tygodniu będą testowane na polskich torach.
Kariera Sonke Petersena zapowiadała się nieźle. Gdy miał 20 lat, podpisał kontrakt z Wybrzeżem Gdańsk. Niestety w tym samym sezonie w półfinale DMŚJ uczestniczył w wypadku, po którym został sparaliżowany i więcej na motocykl już nie usiadł. - Żużel jest spektakularnym sportem, który przyciąga na trybuny wielu kibiców. Jestem dumny z czasu, w którym byłem żużlowcem. Wiele mi on dał i pokazał co jest ważne w życiu. Obecnie cieszę się z tego, że mogę pracować z dziećmi oraz z reprezentacją Niemiec do lat 21. Każde sukcesy moich podopiecznych sprawiają, że jestem szczęśliwy - powiedział Niemiec w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl.
Obecnie Petersen założył firmę P-fly i wypuścił na rynek nowe sprzęgła. - Rozpocząłem nad nimi pracę już w 2007 roku, a w 2012 roku pojawiła się szansa, by moje rozważania zmaterializować. Sprzęgło to bardzo ważna część w sporcie żużlowym. Potrzebuje ono dużo uwagi. Ja skończyłem szkołę techniczną w 2012 roku i znalazłem drogę, jaką chcę podążać w pracy - zauważył Niemiec, którego części stosowali już pierwsi zawodnicy. - Były one testowane przez zawodników z reprezentacji Niemiec. Ciągle jeżdżą na nich Max Dilger oraz Martin Smolinski, w Wielkiej Brytanii korzysta z nich Ulrich Ostergaard - wymienił.
Jakie są różnice pomiędzy nowymi sprzęgłami Sonke Petersena, a tymi, które są obecnie w użyciu? - Sprzęgło jest podobne do zwykłego. Różnica polega na tym, że posiada ono dodatkowe cechy. Używam aluminium, które stosowane jest w przemyśle lotniczym, aby ograniczyć wagę. Dodatkowo sprzęgło to ma nową konstrukcję i stosowane są dodatkowe kanały powietrzne, a także system chłodzenia, dzięki czemu wciąż w panują w nim optymalne temperatury. Zależało mi na tym, aby było ono najlżejsze ze wszystkich dostępów na rynku. Waży ono tylko 1611 gramów. Powłoka odporna na brud zapewnia ogromną stabilność i niskie odkładanie się zabrudzeń. Łożysko toczne gwarantuje dodatkowo precyzyjne dopasowanie i bieg kosza, aby wyeliminować przedwczesne tarcie. Oferuję też serwis, taki jak między innymi wymiana wieńca zębatego, wymiana łożyska, całkowite przygotowanie sprzęgła, czy indywidualne frezowanie - wyjaśnił różnice Sonke Petersen.W przyszłym tygodniu będą miały miejsce testy nowych sprzęgieł na dwóch torach w Polsce - jednym ekstraligowym oraz jednym pierwszoligowym. Zawodnicy, którzy chcieliby wziąć w nich udział mogą się zgłaszać do polskiego pośrednika na numer 503534920. - Liczę, że wszyscy będą zadowoleni z tych treningów i będą mieli sporo frajdy z jazdy na moich sprzęgłach - powiedział Petersen.