Kariera Sonke Petersena zapowiadała się nieźle. Gdy miał 20 lat, podpisał kontrakt z Wybrzeżem Gdańsk. Niestety w tym samym sezonie w półfinale DMŚJ uczestniczył w wypadku, po którym został sparaliżowany i więcej na motocykl już nie usiadł. - Żużel jest spektakularnym sportem, który przyciąga na trybuny wielu kibiców. Jestem dumny z czasu, w którym byłem żużlowcem. Wiele mi on dał i pokazał co jest ważne w życiu. Obecnie cieszę się z tego, że mogę pracować z dziećmi oraz z reprezentacją Niemiec do lat 21. Każde sukcesy moich podopiecznych sprawiają, że jestem szczęśliwy - powiedział Niemiec w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl.
Obecnie Petersen założył firmę P-fly i wypuścił na rynek nowe sprzęgła. - Rozpocząłem nad nimi pracę już w 2007 roku, a w 2012 roku pojawiła się szansa, by moje rozważania zmaterializować. Sprzęgło to bardzo ważna część w sporcie żużlowym. Potrzebuje ono dużo uwagi. Ja skończyłem szkołę techniczną w 2012 roku i znalazłem drogę, jaką chcę podążać w pracy - zauważył Niemiec, którego części stosowali już pierwsi zawodnicy. - Były one testowane przez zawodników z reprezentacji Niemiec. Ciągle jeżdżą na nich Max Dilger oraz Martin Smolinski, w Wielkiej Brytanii korzysta z nich Ulrich Ostergaard - wymienił.
Jakie są różnice pomiędzy nowymi sprzęgłami Sonke Petersena, a tymi, które są obecnie w użyciu? - Sprzęgło jest podobne do zwykłego. Różnica polega na tym, że posiada ono dodatkowe cechy. Używam aluminium, które stosowane jest w przemyśle lotniczym, aby ograniczyć wagę. Dodatkowo sprzęgło to ma nową konstrukcję i stosowane są dodatkowe kanały powietrzne, a także system chłodzenia, dzięki czemu wciąż w panują w nim optymalne temperatury. Zależało mi na tym, aby było ono najlżejsze ze wszystkich dostępów na rynku. Waży ono tylko 1611 gramów. Powłoka odporna na brud zapewnia ogromną stabilność i niskie odkładanie się zabrudzeń. Łożysko toczne gwarantuje dodatkowo precyzyjne dopasowanie i bieg kosza, aby wyeliminować przedwczesne tarcie. Oferuję też serwis, taki jak między innymi wymiana wieńca zębatego, wymiana łożyska, całkowite przygotowanie sprzęgła, czy indywidualne frezowanie - wyjaśnił różnice Sonke Petersen.
W przyszłym tygodniu będą miały miejsce testy nowych sprzęgieł na dwóch torach w Polsce - jednym ekstraligowym oraz jednym pierwszoligowym. Zawodnicy, którzy chcieliby wziąć w nich udział mogą się zgłaszać do polskiego pośrednika na numer 503534920. - Liczę, że wszyscy będą zadowoleni z tych treningów i będą mieli sporo frajdy z jazdy na moich sprzęgłach - powiedział Petersen.