Znakomita oglądalność finału SEC w Eurosporcie

Ponad 5 milionów widzów w Europie obejrzało relację z 1. finału SEC w Gdańsku. Zrealizowana na wysokim poziomie produkcyjnym impreza była doskonałą promocją Gdańska w 71 krajach świata.

W tym artykule dowiesz się o:

Pierwszy turniej finałowy tegorocznych mistrzostw Europy na żużlu cieszył się dużym zainteresowaniem wśród europejskiej widowni. Zasięg transmisji w Europie wyniósł 5,2 mln widzów, z czego 822 tys. w Polsce[1]. Średnia oglądalność gdańskiej rundy Speedway European Championships na poziomie europejskim wyniosła niemal milion widzów (970 tys.)[2]. W Polsce było to 230 tys. widzów, co jest najlepszym tegorocznym wynikiem oglądalności, jeśli chodzi o transmisje żużlowe w płatnych kanałach telewizyjnych. W szczytowym momencie relację śledziło w naszym kraju 366 tys. kibiców. Rozstrzygające biegi najlepszych żużlowców kontynentu obejrzało średnio ponad 1,5 miliona widzów w Europie.

- Stale rosnąca widownia żużlowych imprez transmitowanych w Eurosporcie potwierdza, że speedway wciąż ma ogromny potencjał, nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach, do których dociera nasz kanał - mówi Adam Widomski, redaktor naczelny Eurosport Polska. - Wraz z organizatorem zawodów, firmą One Sport, dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć widzom produkt najwyższej jakości, korzystając z wszelkich możliwych technologii. Podczas relacji z zawodów w Gdańsku po raz pierwszy prezentowaliśmy zdjęcia z kamer Go Pro umieszczonych na kaskach zawodników. Widzowie mogli poczuć się, jakby znaleźli się w samym środku akcji na żużlowym torze - dodaje Widomski.

Transmisja z zawodów żużlowych w Gdańsku to nie tylko emocje związane z rywalizacją sportową, ale również doskonała forma promocji dla tego miasta. Dzięki relacji z mistrzostw Europy na żużlu ponad 5 milionów Europejczyków miało okazję zapoznać się z jednym z najpiękniejszych polskich miast.

- Realizowane z rozmachem transmisje ze sportowych imprez klasy mistrzowskiej mogą być doskonałym narzędziem dla promocji miast i regionów, czego klasycznym już przykładem jest kolarski wyścig Tour de France - mówi Radek Jaworski, dyrektor Działu Komunikacji Eurosport Polska. - Dzięki globalnemu zasięgowi Eurosport dociera do 131 milionów gospodarstw domowych w Europie. Jest to zasięg nieporównywalny z żadnym innym kanałem sportowym. Cieszy fakt, że polskie miasta coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z promocji poprzez wsparcie imprez transmitowanych przez nasz kanał.

Eurosport nie dysponuje wynikami oglądalności z krajów Azji i Pacyfiku, gdzie zawody również były transmitowane. Kolejna runda mistrzostw Europy na żużlu odbędzie się 10 sierpnia w rosyjskim Togliatti. Relacja na żywo od godziny 19.15 w Eurosporcie.

[1] Źródło : Nielsen Audience Measurement / AdvantEdge / zasięg: liczba widzów którzy obejrzeli program przez przynajmniej 1 min.
[2] Źródło : Nielsen Audience Measurement / AdvantEdge / oglądalność AMR: średnia liczba widzów na minutę transmisji.

Komentarze (51)
avatar
szogun
1.08.2013
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Szkoda tylko, że organizatorzy nie potrafili zaprosić na stadion tylu ludzi, którzy przyjechali na Jarmark Dominikański. Tutaj zdecydowany minus za promocje żużla na żywo. Oczywiście plus dla E Czytaj całość
neotom
31.07.2013
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wyp tę całą NC z żużla , bo miała byc promocja a jest wielkie G 
avatar
melanz_666
31.07.2013
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
a wywiady to jeszcze wieksza porazka... 
PSŻ-owiec
31.07.2013
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Bardzo lubię komentarze p. Mielczarka. Widzę, że ten człowiek posiada bardzo dużą wiedzę na temat żużla. Wydaje mi się, że p. Mielczarek kiedyś jeździł w Stali Gorzów i to w czasach, kiedy bryl Czytaj całość
avatar
gutexo
31.07.2013
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
phi jakby było na eurosport grand prix i ekstraliga albo druzynowy to żużel byłby popularny tak jak piłka nożna lub skoki