Pierwszy turniej finałowy tegorocznych mistrzostw Europy na żużlu cieszył się dużym zainteresowaniem wśród europejskiej widowni. Zasięg transmisji w Europie wyniósł 5,2 mln widzów, z czego 822 tys. w Polsce[1]. Średnia oglądalność gdańskiej rundy Speedway European Championships na poziomie europejskim wyniosła niemal milion widzów (970 tys.)[2]. W Polsce było to 230 tys. widzów, co jest najlepszym tegorocznym wynikiem oglądalności, jeśli chodzi o transmisje żużlowe w płatnych kanałach telewizyjnych. W szczytowym momencie relację śledziło w naszym kraju 366 tys. kibiców. Rozstrzygające biegi najlepszych żużlowców kontynentu obejrzało średnio ponad 1,5 miliona widzów w Europie.
- Stale rosnąca widownia żużlowych imprez transmitowanych w Eurosporcie potwierdza, że speedway wciąż ma ogromny potencjał, nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach, do których dociera nasz kanał - mówi Adam Widomski, redaktor naczelny Eurosport Polska. - Wraz z organizatorem zawodów, firmą One Sport, dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć widzom produkt najwyższej jakości, korzystając z wszelkich możliwych technologii. Podczas relacji z zawodów w Gdańsku po raz pierwszy prezentowaliśmy zdjęcia z kamer Go Pro umieszczonych na kaskach zawodników. Widzowie mogli poczuć się, jakby znaleźli się w samym środku akcji na żużlowym torze - dodaje Widomski.
Transmisja z zawodów żużlowych w Gdańsku to nie tylko emocje związane z rywalizacją sportową, ale również doskonała forma promocji dla tego miasta. Dzięki relacji z mistrzostw Europy na żużlu ponad 5 milionów Europejczyków miało okazję zapoznać się z jednym z najpiękniejszych polskich miast.
- Realizowane z rozmachem transmisje ze sportowych imprez klasy mistrzowskiej mogą być doskonałym narzędziem dla promocji miast i regionów, czego klasycznym już przykładem jest kolarski wyścig Tour de France - mówi Radek Jaworski, dyrektor Działu Komunikacji Eurosport Polska. - Dzięki globalnemu zasięgowi Eurosport dociera do 131 milionów gospodarstw domowych w Europie. Jest to zasięg nieporównywalny z żadnym innym kanałem sportowym. Cieszy fakt, że polskie miasta coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z promocji poprzez wsparcie imprez transmitowanych przez nasz kanał.
Eurosport nie dysponuje wynikami oglądalności z krajów Azji i Pacyfiku, gdzie zawody również były transmitowane. Kolejna runda mistrzostw Europy na żużlu odbędzie się 10 sierpnia w rosyjskim Togliatti. Relacja na żywo od godziny 19.15 w Eurosporcie.
[1] Źródło : Nielsen Audience Measurement / AdvantEdge / zasięg: liczba widzów którzy obejrzeli program przez przynajmniej 1 min.
[2] Źródło : Nielsen Audience Measurement / AdvantEdge / oglądalność AMR: średnia liczba widzów na minutę transmisji.