Drugi turniej finałowy, który odbył się w ostatnią sobotę w rosyjskim Togliatti, oglądało w Eurosporcie średnio 1,1 mln widzów*, a zasięg transmisji wyniósł niemal sześć milionów (5,9 mln). Jest to wzrost na poziomie 13,4 proc. w porównaniu z pierwszą rundą finałową SEC w Gdańsku (27 lipca). Zasięg transmisji z Togliatti w Polsce wyniósł 760 tysięcy widzów, a średnia oglądalność 152 tys**.
- Po dwóch rundach Speedway European Championships jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników oglądalności. Cieszymy się, że dzięki naszej stacji żużel wkracza na nowe terytoria i jest coraz lepiej odbierany przez widzów w całej Europie. Warto zauważyć, że transmisje z imprez najwyższej rangi są doskonałym narzędziem do promocji miast i regionów, co w sobotę wykorzystały władze Togliatti, a wcześniej Gdańska - mówi Radek Jaworski, Dyrektor Działu Komunikacji Eurosport Polska.
Jak podkreślają przedstawiciele SEC organizacja zawodów w odległym Togliatti była trudnym wyzwaniem logistycznym, ale dzięki wielkiemu zaangażowaniu, także ze strony Rosjan, zakończyła się pełnym sukcesem.
-Jestem pewien, że zawody tej rangi jeszcze nie raz zawitają do Rosji. Profesjonalizm działaczy i pracowników Mega-Lady Togliatti były nieocenione. To było wiele miesięcy ciężkiej pracy, stresu, ale nikt z nas nie ma wątpliwości, że było warto - mówi Jan Konikiewcz z firmy One Sport, organizatora SEC.
Na dobrą oglądalność wpływ miała niewątpliwie również produkcja telewizyjna, w której wykorzystano nowatorskie rozwiązania.
-Wypełniony po brzegi stadion w Togliatti, który może pomieścić 15 tysięcy widzów, ciekawe ujęcia z kamer Go Pro umieszczonych na kaskach i motocyklach zawodników oraz tuż nad nawierzchnią toru, a przede wszystkim wysoki poziom rywalizacji sprawiły, że obraz telewizyjny z zawodów robił wielkie wrażenie. To świetny prognostyk przed kolejnymi rundami SEC w chorwackim Gorican i Rzeszowie- twierdzi Adam Widomski, Redaktor Naczelny Eurosport Polska.
Kolejna runda SEC odbędzie się 14 września w Gorican. Transmisja w Eurosporcie.
* Źródło: Nielsen Audience Measurement / AdvantEdge / zasięg: liczba widzów którzy obejrzeli program przez przynajmniej 1 min. Eurosport nie dysponuje wynikami oglądalności z krajów Azji i Pacyfiku, gdzie zawody również były transmitowane.
** Źródło: Nielsen Audience Measurement: oglądalność AMR: średnia liczba widzów na minutę transmisji.
Widać jaką oglądalnościa cieszą sie te zawody.
Nie porównujcie do rosyjskiego święta żużla.