O rozmowach na linii GKSŻ - firma Nice - TVP Sport pisaliśmy już trzy tygodnie temu. W poniedziałek propozycja sponsoringu ligi przez firmę Nice została przedstawiona klubom podczas spotkania w Łodzi. Kluby już podczas jednego z wcześniejszych spotkań w Grudziądzu, poparły ideę pokazywania spotkań Polskiej Ligi Żużlowej. Ich zdziwienie budził jednak fakt, że nie zostały poinformowane o szczegółach rozmów z firmą Nice i jej wsparciem w ramach tego projektu.
Przypomnijmy, że transakcja na linii GKSŻ - Nice - TVP Sport zakłada, iż firma, której dyrektorem wykonawczym jest były członek GKSŻ Adam Krużyński, wyłoży kwotę, która w całości zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów związanych z transmisjami w TVP Sport. Telewizja TVP Sport wyceniła, że pokazanie 16 spotkań w sezonie 2014 będzie kosztowało 540 tysięcy złotych. Do tego trzeba doliczyć 60 tysięcy złotych, jako kwotę, dzięki której możliwe będzie wyprodukowanie po każdej kolejce programu, będącego podsumowaniem wydarzeń na wszystkich stadionach. Do wtorku firma Nice deklarowała, że wyłoży na ten projekt 240 tysięcy złotych (na pokrycie kosztów transmisji) oraz 60 tysięcy na produkcję programu podsumowującego kolejkę. Problemem pozostawało 300 tysięcy złotych, które trzeba było znaleźć od innych sponsorów. Przewodniczący GKSŻ Piotr Szymański zadeklarował, że swoimi działaniami "dołoży" do tej puli kolejne 100 tysięcy złotych. Na pozostałą kwotę miała zostać przygotowana oferta, która miała trafić do firm. Podkreślano jednak, że czasu pozostało bardzo mało, a z drugiej strony negocjacja kwoty z TVP Sport nie wchodzi w grę, gdyż za mniejszą stawkę telewizja, która jeszcze rok temu transmitowała mecze Enea Ekstraligi, nie będzie zainteresowana pokazywaniem Polskiej Ligi Żużlowej.
Przełom przyniosły kolejne rozmowy na linii GKSŻ - firma Nice. Przewodniczący Szymański podtrzymuje, że jeden ze sponsorów dołoży do projektu 100 tysięcy złotych. Pozostałą kwotę gotowy jest wyłożyć Adam Krużyński i firma Nice. Wkrótce ma dojść do spotkania z TVP Sport w celu zwiększenia pakietu oferowanego sponsorom. Chodzi głównie o spoty reklamowe, które nie znalazły się w pierwotnej ofercie TVP Sport.
Firma Nice w ramach sponsoringu otrzyma miejsce w nazwie rozgrywek. Dodatkowo pakiet reklamy wizualnej na każdym stadionie PLŻ (w okolicach startu) i tak zwane "koziołki". Zwiększenie wsparcia ze strony firmy Nice może również zakładać pojawienie się reklam na bandach, co wcześniej nie było wymogiem koniecznym do zawarcia porozumienia. Jeżeli rozmowy z TVP Sport potoczą się pomyślnie, to sponsorzy otrzymają dodatkowo możliwość pojawienia się 8 - sekundowych reklam przed, w trakcie i po transmisji z danego spotkania.