PGE Ekstraliga - pod taką nazwą w sezonach 2015, 2016 i 2017 startować będzie najsilniejsza liga żużlowa świata. Firma PGE zastąpi poprzedniego sponsora tytularnego rozgrywek i konkurenta z branży energetycznej - firmę Enea. Według naszych informacji na konto klubów Speedway Ekstraligi na mocy trzyletniej umowy trafi około 10 milionów złotych.
[ad=rectangle]
Przypomnijmy, że w grudniu władze Speedway Ekstraligi oficjalnie poinformowały o przedłużeniu umowy z platformą NC+, która pozyskała prawa do pokazywania rozgrywek w sezonach 2016-2018. Kwota za trzyletnie prawa transmisyjne opiewała na około 25 milionów złotych. Zatem łącznie na mocy nowych umów, na konto Speedway Ekstraligi i klubów żużlowych przez trzy lata wpłynie kwota około 35 milionów złotych. To niespotykane dotąd pieniądze w polskiej lidze żużlowej.
- Jesteśmy przekonani, że potencjał płynący ze wsparcia najlepszej ligi żużlowej na świecie jest bardzo duży i przyniesie korzyści obydwu stronom. Żużel to dyscyplina sportowa, którą z pewnością możemy określić mianem bardzo energetycznej, dlatego dobrze wpisuje się w naszą strategię i konsekwentne działania na rzecz budowania świadomości marki – powiedział Maciej Szczepaniuk, rzecznik prasowy PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
PGE Polska Grupa Energetyczna od wielu lat aktywnie włącza się w sponsoring najważniejszych wydarzeń sportowych w Polsce. Wspiera również wiele klubów sportowych wśród których wymienić można m.in. PGE Skrę Bełchatów, PGE GKS Bełchatów, PGE Turów Zgorzelec czy PGE Atom Trefl Sopot. PGE sponsoruje również sportowców indywidulanych - windsurferkę Zofię Noceti-Klepacką i kitesurfera Viktora Borsuka.
- Dołącza do nas duży i prestiżowy sponsor, który gwarantuje Ekstralidze Żużlowej stabilizację i jest dowodem na zainteresowanie żużlem ze strony wielkich marek. Wiążemy się kolejnym wieloletnim kontraktem z poważnym partnerem biznesowym, co zapewnia nam możliwość rozwoju i dalszą profesjonalizację rozgrywek – dodał Wojciech Stępniewski, prezes Ekstraligi Żużlowej.
Ekstraliga Żużlowa to spółka zarządzająca rozgrywkami najwyższej klasy w polskim sporcie żużlowym od 2007 roku. Jej większościowym udziałowcem jest Polski Związek Motorowy, natomiast mniejszościowymi – osiem klubów wchodzących w skład spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.