Nice PLŻ nie jest dla spasionych kotów - rozmowa z Adamem Krużyńskim, dyrektorem zarządzającym firmy Nice

Firma Nice po raz kolejny będzie sponsorem rozgrywek Polskiej Ligi Żużlowej. O tym jak przebiegały rozmowy z Telewizją i GKSŻ przed rozpoczęciem sezonu rozmawialiśmy z Adamem Krużyńskim.

W tym artykule dowiesz się o:

Damian Gapiński: Czego jak sponsor oczekujesz po sezonie 2015?

Adam Krużyński: Bardzo się cieszę, że sezon 2015 w końcu wystartuje. Ja osobiście cieszę się, że po raz drugi Nice Polska Liga Żużlowa zagości na łamach TVP Sport i Telewizji Regionalnej, ponieważ rozmowy na temat przygotowania i utrzymania tego projektu trwały bardzo długo. Była to żmudna praca, która nie była łatwa ze względu na taki, a nie inny kształt ligi. Szczęśliwie dobrnęliśmy do końca i pozwala to na dalszą popularyzację sportu żużlowego przez wykorzystanie otwartych anten Telewizji Polskiej. Myślę, że pojawienie się w Nice Polskiej Lidze Żużlowej kilku ciekawych nazwisk pozwoli też na promocję w stylu lifestyle'owym. Naszą największą gwiazdą będzie trener Marek Cieślak, który pracuje w Ostrowie, a cały czas jest przecież menedżerem polskiej kadry.

[ad=rectangle]

Czy do promocji planujecie wykorzystać także anteny otwarte TVP Sport?

- Mamy zapewnienie, że żużel wyjdzie spoza anten typowo sportowych. Na pewno w grę wchodzą programy poranne w TVP Info. To pozwoli na zbudowanie ciepłej atmosfery wokół ligi. Myślimy także o tak zwanej telewizji śniadaniowej. Tutaj jednak nie było jeszcze szczegółowych planów ze względu na opóźnienia związane z decyzją odnośnie kształtu ligi.

Jak oceni pan współpracę z Telewizją i GKSŻ?

- Z TVP na pewno układa się ona bardzo dobrze, bo dla telewizji jest to również bardzo ważny produkt. Słupki oglądalności z minionego sezonu są bardzo dobre i nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że idziemy we właściwym kierunku. Natomiast współpracę z GKSŻ określiłbym jako bardzo poprawną. Na pewno musimy dalej pracować nad działaniami marketingowymi, które pozwolą odpowiednio wykreować produkt, jakim jest Nice PLŻ. Potrzeba koordynacji w zakresie wizerunku i promocji.

Do końca nie było wiadomo, jaki kształt będzie miała Nice PLŻ i PLŻ 2, co na pewno nie było sytuacją komfortową dla sponsora i telewizji. Czy prowadziliście rozmowy z GKSŻ na temat tego, jak zamierza rozwiązać podobne problemy w przyszłości?

- Staliśmy się troszeczkę zakładnikami licencji nadzorowanych. W efekcie całego zamieszania wokół Wybrzeża Gdańsk i Włókniarza Częstochowa zespół, który miał startować w Nice PLŻ został zaproszony do Ekstraligi. W ten sposób osłabiliśmy nieco nasza pozycję. To był trudny moment. Zrobiłem osobiście wiele, aby ligę uzupełnić. Nie jest tajemnicą, że pracowaliśmy wspólnie z działaczami z Krosna, aby wystartowali w Nice PLŻ. Z różnych przyczyn do tego nie doszło, ale rozumiem decyzję zarządu tego klubu. My musimy startować w niepełnej obsadzie. Mam nadzieję, że dotyczy to jednego sezonu, bo ta liga ma potencjał, a warunki jakie proponujemy klubom pozwolą na uzupełnienie budżetów oraz pojawienie się sponsorów, którzy chcą się promować za pośrednictwem Telewizji Polskiej.

Czy prowadziliście rozmowy z Telewizją, aby z danej kolejki przeprowadzono transmisję z większej liczby spotkań?

- Na pewno jest to nasze marzenie. Do tej pory takich rozmów nie prowadziliśmy ze względów, o których wspominałem wcześniej. Myślę jednak, że warto porozmawiać przynajmniej o fazie play-off, w której spotkania z pewnością będą bardzo zacięte. Musimy wspólnie z klubami i GKSŻ zbudować atrakcyjność tych widowisk na wielu polach. Zaczynając od regulaminu, po przez przebieg spotkania. To na pewno otworzy możliwość pokazywania większej liczby spotkań.

Poprzedni sezon pokazał, że mecze Nice PLŻ potrafią atrakcyjnością i zaciętością dorównać spotkaniom Speedway Ekstraligi. Jak pan ocenia ruchy kadrowe przed sezonem 2015 i potencjał poszczególnych drużyn?

- Myślę, że zarówno rozrywki minionego sezonu, jak i obecnego będą bardzo atrakcyjne ze względu na wyrównany poziom. Już rok temu zapowiadano, że pomiędzy poszczególnymi drużynami mogą być duże różnice, a wyniki to zweryfikowały. Rozgrywki trzymały w napięciu do samego końca. Pojawiają się w niej uznane nazwiska, które mają za sobą staż w Ekstralidze i zawodach rangi międzynarodowej. Dodatkowo pojawiła się grupa młodych i ambitnych zawodników. Nie są to rozgrywki dla spasionych kotów, tylko młodych kociaków, którzy chcą się pokazać z bardzo dobrej strony.

Niepokoi na pewno to, co dzieje się w Polskiej 2. Lidze Żużlowej. Czy w przyszłości planujecie wspólnie z GKSŻ jakieś działania w tym zakresie, czy skupiacie się wyłącznie na Nice PLŻ?

- Na pewni nie jestem zwolennikiem połączenia Nice PLŻ i PLŻ 2. PLŻ ma charakter półamatorski i nie ma się co oszukiwać, że głównie pod kątem finansowym różnica chociażby z Nice PLŻ jest olbrzymia. Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że musimy się otworzyć bardziej na to, aby w II lidze pojawiali się zawodnicy, którzy nie żyją z uprawiania sportu żużlowego. Jak najwięcej powinno być w niej młodych adeptów. Na pewno jednak powinna być dobrze zorganizowana, ale przede wszystkim bardziej przyjazna dla zawodników i kibiców. W mojej ocenie pozwoli to na zwiększenie liczby zespołów startujących w II lidze. Nice PLŻ powinna natomiast dążyć do profesjonalizacji i być przedszkolem dla zawodników, którzy w przyszłości chcą startować w Ekstralidze czy być w składzie reprezentacji Polski.

Jak będzie wyglądała pierwsza trójka Nice PLŻ w sezonie 2015?

- To trudne zadanie. W zeszłym roku udało mi się przewidzieć dobrą dyspozycję Orła Łódź. Już podczas pierwszej relacji telewizyjnej powiedziałem, że Orzeł będzie czarnym koniem i tak się stało. W tym roku niespodzianką może być Lokomotiv Daugavpils, ale nie przewiduję, aby bezpośrednio walczył o awans. W tym przypadku walka powinna się bowiem rozegrać pomiędzy zespołami z Ostrowa i Rybnika.

Adam Krużyński, dyrektor zarządzający firmy Nice

Komentarze (1)
avatar
Adik start
13.04.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zgadzam się z panem a Gniezno??? pewnie miejsce 5-7 pozdrawiam 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.