Damian Gapiński: Żużlowe nierealne

Część klubów Nice Polskiej Ligi Żużlowej narzeka na obecność spotkań ligowych w telewizji. Liga zamiast się marketingowo rozwijać, uwstecznia się.

W tym artykule dowiesz się o:

- Nie uważam, by dwa ostatnie lata, odkąd liga jest w telewizji, były stracone - powiedział Adam Krużyński, dyrektor zarządzający firmy Nice, dzięki której spotkania I ligi żużlowej są systematycznie pokazywane przez TVP Sport. Nie zgadzam się z tą opinią. Kluby I ligi przez dwa lata nie zrobiły nic, aby wykorzystać obecność telewizji dla rozwoju swojego klubu.
[ad=rectangle]
Nice Polska Liga Żużlowa pod kątem sportowym ma się całkiem nieźle. Startują w niej zawodnicy, którzy jeszcze w minionym sezonie startowali w klubach ekstraligowych czy cyklu Grand Prix. Może również jako jedna z nielicznych lig niższego szczebla nie tylko w Polsce, ale i Europie poszczycić się obecnością spotkań na antenie telewizji. Nic tylko przyklasnąć. Jak to jednak w Polsce normalne, pojawiły się głosy niezadowolenia mówiące o tym, że kluby tracą finansowo na obecności spotkań w telewizji. Gdy przeczytałem tą opinię, ręce mi opadły.

Jest co najmniej kilka dobrze rozwijających się dyscyplin, które marzą o tym, aby ich rozgrywki zagościły na łamach telewizji. Żużel to ma, ale od dwóch lat nie potrafi tego wykorzystać. Czy w ostatnich dwóch latach którykolwiek z klubów I ligi pozyskał sponsora tytularnego wykorzystując w ten sposób obecność spotkań ligowych w TV? Żaden. To niestety uwaga dotycząca także części klubów Ekstraligi, ale one akurat na obecność TV nie narzekają. Czy którykolwiek z klubów głośno komunikował, że pozyskał sponsora spotkania, dzięki transmisji telewizyjnej? Żaden. Czy którykolwiek z klubów wpadł na nową formę promocji, na przykład poprzez product placement (lokowanie produktu) dzięki obecności TV? Żaden!

Niestety dominującą zasadą marketingową nie tylko w polskim żużlu coraz częściej staje się powiedzenie "to nierealne". Nierealne jest pozyskanie sponsora tytularnego, choć spotkania pokazywane są w TV. Nierealne jest pozyskanie sponsorów, choć specjalnie zmieniono nazwę ligi, aby nie sugerowała ona, że chodzi o rozgrywki niższego szczebla. Zastanawiam się, co jeszcze kluby muszą dostać na tacy, aby mogły stwierdzić, że w końcu pewne bariery zostały przełamane. Niestety w wielu klubach markieting (celowo dodatkowe "i") ogranicza się do wysłania przez rzecznika prasowego informacji o spotkaniu. Kluby czekają, aż liga, sponsor i telewizja zrobią wszystko za nich. Tak się nie da. Rachunek sumienia czas zacząć od siebie. Z pewnością odejście sponsora tytularnego rozgrywek nie będzie krokiem pozytywnym. No chyba, że część z prezesów zrealizuje w tym momencie swoją obietnicę sprzed dwóch lat, kiedy twierdzili, że na takich samych zasadach jakie ma firma Nice, są w stanie pozyskać kilku sponsorów. Do dzieła!

Komentarze (50)
avatar
Gizbern
23.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Panie Gapiński masz pan piękną promocję żużla w telewizji.Końcówka meczu między Wandą a Orłem a tu nigdzie nic nie uświadczysz.Co z tego że transmisja się przeciągała przecież były zapewnienia Czytaj całość
gul falubaz
23.08.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Właściwie to nie wiedziałem co o tym myśleć dopóki nie sprawdziłem programu TVP SPORT na dzisiaj. W NICE Lidze mecz na szczycie Rybnika z Łotyszami a w TV pokażą Kraków z Orłem o uwaga 23.45 . Czytaj całość
ZKS STAL RZESZOW
23.08.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Marta niechce ee ona chce 1 lige. 
avatar
Stalowy
23.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Przenieść mecze Niceligi na sobotę! Na jakieś normalne godziny 
avatar
Dariusz Modrzejewski
23.08.2015
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
no czekam na mojego mistrza analizy PROFESORA REDAKTORA GAPIŃSKIEGO! Który już rok temu wykazał się mega kunsztem , mistrzostwem, znajomością tematyki. Mistrzu przypomnę 2014... GKM przegrał u Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.